måndag 5 december 2011

Förändringarnas tid?

Denna vecka väntar jag/vi ett par (förhoppningsvis glädjande) besked. Jag är så nervös! Det är någonting som kan komma att förändra vårat välmående radikalt- främst mitt :)

Vad det är, behåller jag taskigt nog för mig själv :/ Kanske inte borde säga A, men kan inte låta bli då det är det enda som snurrar i huvudet för tillfället....Våra närmaste kommer inte undgå att märka i o f s......

Men jag VET med mig av egen erfarenhet hur det snackas, tyvärr (oftast grundar ju det sig i avundsjuka då) Så det gäller att försöka tänka sig för och inte låta fel information komma på villovägar i onödan...Jag vet om så många "bekanta" som läser min blogg i smyg (utan att erkänna det) och som inte har en aning om att JAG vet att de läser...Vissa av dem skulle verkligen gotta sig av att få skvallra lite extra *hihi* Men det är smällar man får ta då man väljer att blogga öppet. Det gäller att försöka hitta en bra balans mellan privatliv och vad man väljer att dela med sig av (vilket naturligtvis är varierande från person till person) Nåväl!

Skorna på bilderna var ytterligare ett av loppisfynden i helgen. Jag räknade antalet gamla barnskor här hemma, och det slutade nog vid sex....*gulp* Men 20:-? Det var ju inget att fundera på, då jag vet vad de brukar gå för på t ex tradera...Och så är de ju så charmiga och unika- intalar jag mig själv ;)

Ps. Anders fick mig att inse att vi bör vänta någon vecka till med granen. Jag är ju så ivrig, då det är första gången jag någonsin får ha en RIKTIG gran inne (p g a att sonen VARIT allergisk mot gran, men numera är allergin mot GRAN borta) Vi väntar LITE TILL p g a barrandet.....


4 kommentarer:

Hanna sa...

Ja, nog kan du göra en nyfiken allt!

Jag skulle ta in granen igår tänkte jag, men hittade ingen bra. Nytt försök idag istället. OM jag minns att vattna den så bör den inte barra. Men troligtvis har vi en barrlös gran på julafton! :)

Kram!

Fågel Blå sa...

Åhh vad nyfiken jag blir!
Ler!
Ha en fin vecka
Kramar Kathrine

Tinas bo sa...

Kan det vara så att Linda är gravid???? :)

Härliga bilder!!
Barnskor kan man väl aldrig ha för många av, eller??!! *fniss*

kramis Tina

Carina sa...

Hej vännen!
Hur nyfiken blir man inte nu då?? Hoppas jag får veta i sinom tid, låter iallafall jättebra! Jag har sagt det förut men det tål att upprepas, du är en toppentjej och verkar ha en jättehärlig familj, skit i vad andra säger (svårt, ja vet), men glöm aldrig hur fantastisk du är!
Kramar Carina/Hjo
kattarsel@live.se