tisdag 13 december 2011

Hur fånigt glad kan man bli av att äntligen få äga en riktig gran- egentligen?

Ja, här är hon...granen! Och jag är så glad, så glad! Det är första gången som jag någonsin fått äga en R I K T I G gran (p g a sonens f d allergi) Det doftar ljuvligt i hela huset :)

Och självklart tycker vi att vi har finaste granen i stan ;) Det var just DEN låten med Magnus, Brasse och Eva som strömmade ur julskivan medans vi klädde henne :)) Ser ni! Det har redan hamnat några paket under granen också ;)

Eftersom det blev att vi köpte en gran, så var det också nytt för mig. Jag valde ut en som jag ville ha, men stod sen och funderade på hur det skulle gå i bilen (då den var så stor) Men gissa om jag blev paff då den trevliga granförsäljaren drog den genom ett rör -och vips- hade den nät runt sig och blev smal?

Ja, ni hör ju själva hur nytt detta är för mig ;)

Jag har lovat Hanna att även fota granarna som Anders kom hem med och som han tänkt vi skulle ta in....Jag ska göra det, men just nu rasar det snö från taket hela tiden så jag vet inte om jag törs gå ut :/

Förresten måste jag bara nämna att det gick riktigt bra med F O T E N att både handla, baka och klä granen igår. Visst hade jag ont då vi var klara, men det går HELT KLART FRAMÅT :))

Nej, dags att bädda sängen och dona lite, inväntar fika-främmande! :))


1 kommentar:

Tinas bo sa...

Hahaha ja du ligger lite efter ang julgransköp! hahaha
Vilka uppfinningar du missat, du! hehe :)
Din gran är helt UNDERBAR!!!! Såå tjusig!!!

Jag fick syn på nåt över din dörr, som jag bara måste härma!! Barnskorna på knoppbrädan!! Vilken superhärlig ide'!!! :))

ja du ser, det blir bättre och bättre med foten!! Vad sköööönt!!!!

Kraaam Tina