torsdag 6 februari 2014

NU trivs jag i köket igen!


Godmorgon på er! 

Här har jag varit vaken sen 03.00, jag blir så där "knäpp" med sömnen då jag jobbar nätter. Somnade 00.00 och vaknade och var pigg 03.00...suck, vad göra? Jo, jag satte igång med att byta hissgardiner i köket, byta till rena kuddfodral i soffan, slänga de pelargoner som inte verkar ha överlevt vintervilan, röjde i köket efter bombnedslaget där igår kväll o s v...

Men NU trivs jag i köket igen, trots att det är litet och trots att bl a skafferidörren aldrig går att stänga helt (se bild ovan). Jag har nu insett att det är ett RUNT bord jag ska ha OCH att jag INTE ska ha rosa gardiner. Min magkänsla sa redan från början att de rosa hissgardinerna jag hade tidigare inte var rätt, men jag gav dem en chans. Men nu tänker jag sälja dem, jag vill ha BLÅTT. Jag ÄLSKAR blått (och vitt)


Tyvärr har jag inga pärlhyacinter/tulpaner eller rosor hemma, men så slog det mig att jag ju har plastrosor -så dessa får nu pryda köksbordet tillsammans med en ittala-skål som jag fått gratis som gåva vid prenumeration på någon av alla mina inredningstidningar (minns tyvärr inte vem).....


Klockan är nu 06.19 och jag ska väl snart krypa ner i sängen igen. Jag skulle dock behöva dammsuga, men jag antar att jag får vänta med det tills hela familjen vaknat och kommit iväg till jobb och skola. Det får väl räcka med att jag "var tvungen" att spika i några spikar i köket då jag bytte gardiner 04.30.....eller hur? *S*


Kram Linda


Ps. FEL person vann minst sagt i Paradise Hotel-finalen igår....Jeppe -som han heter- är nog INTE speciellt omtyckt av större delen av svenska folket idag. Ni som följt dokusåpan vet precis varför...



5 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Så fint !
Jag trivs också med dom blåa tonen såhär års.
Ha en fin dag och en trevlig helg !

Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Jättesnyggt i ditt kök
ha en fin helg
kram Rosa

Monika sa...

Jättegulligt och trivsamt kök!
Och vilken storslagen och helt fantastisk skåp här innan. Vilket jobb att måla den. Men det var det värt. Helt oslagbar!

Ha en fin dag!
Bästa hälsningar!
M

House and Garden by Bia sa...

Så fint du har i ditt kök...blev fint med dom gardinerna ;)...så härligt med en kökssoffa ;)...skulle också vilja ha det ,men i mitt kök ryms det tyvärr inte...då blir det trångt ;)...kram bia

Fågel Blå sa...

Åhh så fint!
Önskar dej en fin Helg
Kramar Kathrine