måndag 24 februari 2014

Blommor från en vän


Under veckan som gick fick jag besök av en gammal klasskompis. Hon hade med sig både semlor och denna fina och VITA bukett. Gissa om jag blev glad?! Tusen tack bästa K! Nu har liljorna börjat blomma, och sprider en underbar väldoft i köket.


Mitt intresse för växter och blommor har ökat dramatiskt de senaste åren. En bukett blommor, en singelblomma eller en inhandlad blomma i kruka kan verkligen liva upp den mest grå vardagen.

Jag skrev ju i förra inlägget (då vi åkte slalom) igår, att jag ramlade. Jag tyckte inte jag hade så ont efter det. Eller om jag ska vara ärlig så värkte det som tusan i bl a fötter och ben, p g a att jag spände mig och var så ovan (så jag lokaliserade aldrig riktigt exakt VAR smärtan satt). Men efter att vi kommit hem började jag få en riktig värk i mitt högra knä. Och om jag minns rätt så utlöste aldrig slalomskidan på höger fot i mitt fall, så det är mycket möjligt att jag fick en vridning där då jag föll? Jag föll ganska illa, och är glad att skadorna inte blev större...Nu under kvällen/natten har värken i knät bara blivit värre trots att jag smort med Voltaren samt tagit ipren mot smärtan. Hoppas det blir bättre då jag fått sova lite. Som läget är nu, så gör det ont bara jag rör knät. Och jag kan inte lägga ner benet (läs knät) plant.

Ja ja, vi får väl se...men det vore ju typiskt om jag skulle få fortsatt värk då vi på fredag ska dansa till Avicii på hans konsert i Stockholm. Vi har nämligen betalat för att få stå på dansgolvet under showen...

Fortsättning följer! 

Jag avslutar med en svartvit mobilbild på våra två (läs mina) hungriga ormar, som är ute och letar mat i terrariet,, de ska få mat idag (måndag) *varning*


Kan ni se dem?

Ha en bra start på veckan, bästa ni!



Kram Linda



Inga kommentarer: