lördag 30 november 2013

Hyacintfrossa m m


God kväll i stugorna! Här kommer lite bilder på hyacinter, som jag just nu frossar i.


Jag har även hyacinter som blommar för fullt just nu, och det luktar ju så gott! 9:-/st på IKEA, då är det roligt -och verkligen billigt- att fylla på då de blommat över....


På en spegelbricka i matrummet har jag också placerat ett par, tillsammans med så fina stjärnljusstakar (danska) från Butik Fågel Blå.


Och så på hyllan i köket har det också hamnat ett par....

Bjuder er även på en bild på våra små huliganer. Vad gör man då de vägrar att gå ut? Det är ju inte så kallt ute än, men ändå så sticker den svart-vita (till höger på bilden) aldrig ens ut nosen. Istället härjar de runt här hemma -inomhus, kan jag lova! Så här fint som på bilden -likt tända små ljus- sitter de bara då jag är i terrariet och grejar med ormarna....


Avslutar med en bild som Magnus Carlsson lade ut på facebook efter konserten igår. Sonja Aldén är inte med, annars är det bandmedlemmarna som ni kan se till vänster. Och så min gamla klasskompis då, till vänster om Magnus Carlsson.


"Snygg-Danne"....Fast, jag ska väl erkänna att då vi gick i samma klass tyckte jag han var SKITDRYG. Men det verkar ha blivit människa av honom också *haha* Är verkligen glad för hans skull, för att han får jobba inom entertainment....(ok- lite avundsjuk är jag allt också....) Han berättade att han efter detta skulle ut med Joe Labero på turné, och efter det drog Diggiloo igång för hans del. Är dock inte lika avundsjuk på dem som lever med artister som flänger runt på turneér...ses de överhuvudtaget NÅGOT? Ja, ja- det är väl ett av priserna man får betala för att jobba med något man älskar?

Nu ska jag gosa ner mig bredvid mannen jag älskar, bara han kan lägga bort datorn *blink, och även då jag*.... Anders letar billig bil på datorn, då vi behöver en bil med växlar så 16-åriga dottern kan övningsköra. Vi har nämligen automat i minibussen...Hur som helst, så har vi har -ikväll- redan tjuvstartat med att tända första ljuset!


Kram Linda



Inga kommentarer: