fredag 1 november 2013

Första hyacinterna!


Just som jag kände mig som mest håglös och mest uttråkad -ringer det på dörren. Jag och Anders konstaterade att vi nog skulle låta bli att öppna, då det tidigare varit utklädda barn här som frågat "Bus eller Godis"...Och nu hade vi inget godis hemma....Men så öppnas dörren och in kommer Frun (läs Hanna)! Med både hyacinter, vin och blockljus till mig -LYCKA! Tusen tack igen finaste och bästa du!


Jag blev SÅ glad! Passade alldeles utmärkt också nu då rosorna -som tidigare stod på matbordet- hade vissnat....och jag som längtat så efter hyacinter! Så här kommer lite kvällsbilder = dålig skärpa och dåligt ljus...


Och inte nog med det! Idag fixade jag även i ordning en spotify-lista under kategorin JUL....Älskar den här tiden då vi räknar ner till jul, men jag vet att MÅNGA tycker det är på tok för tidigt....*inte jag*


Se vilket härligt sken och vilka mysiga skuggor som blir av kristallkronan! Love it! Även spetsgardiner har nu fått komma upp i matrummet och vardagsrummet. Skönt att få in lite mer ljus denna -annars så mörka- årstid. Jaha, jag hade planerat att gå ut och äta ikväll, samt gå på bio med Anders (då brorsan fick ställa in våran planerade bio igår) men ni ser ju själva.....


...det är bara att glömma!

Imorgon ska vi på teater. Bonusdottern samt min minsta dotter spelar med i Unga Örnars teater, och nu har de föreställningar. Efter det blir det ett mysigt besök på kyrkogården för att tända ljus och minnas de som lämnat oss....

Och efter DET ser det ut som att det kan bli lite partaj med goda vänner?!

Ha en fortsatt skön helg alla!


Kram Linda


2 kommentarer:

Huset på Backavägen sa...

Härligt med hyacinter men jag är tyvärr allergisk... tycker dom är så fina :-( Hoppas ni får en kul partajkväll.
Kram Anki

Huset på Backavägen sa...

Härligt med hyacinter men jag är tyvärr allergisk... tycker dom är så fina :-( Hoppas ni får en kul partajkväll.
Kram Anki