onsdag 17 juli 2013

Plättar i luften/gamla bestick & getter


I ett gammalt spillkum hamnade mina loppisfyndade bestick i NS (=nysilver). Spillkummet står på en loppisfyndad gammal våg som jag gillar väldigt MYCKET!


På andra sidan vågen har jag en av alla mina plättar i luften. Turligt nog så verkar de trivas hos mig, och växer så de knakar allihopa :) Jag ser dock till att de aldrig torkar ut. Men de har inga problem att stå långt inne -lite mörkare- i våra rum.

Igår kväll var vi hem till svärföräldrarna på en fika, och på väg därifrån hade grannens getter rymt :/


Så då sprang jag ut från bilen med kameran i högsta hugg ;) 

*Ser ni killingen? Finns det verkligen något sötare än djurungar? Svar: NEJ!*


Bodde vi mer ute på landet hade jag gärna haft en eller två getter. Men jag drömmer även om höns. Och höns har vi inte gett upp tanken om än. Vi måste bara ta oss för att fixa ordentlig inhägnad/stuga åt dem, samt kolla upp med länsstyrelsen (?) att vi verkligen FÅR ha höns i vårat område. Vi ska nog förhoppningsvis kunna ta itu med det också -någon gång i framtiden ;)


3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh,sååå vackert & vilka söta rymlingar hihi
Ha en fin dag//Soliga Krammar Annmi

Huset på Backavägen sa...

Haha, jag hade nog inte hoppat ur bilen... Fin fina fynd!
Kram Anki

Sommerhuset i bakken sa...

Vakre bilder og nydelig, sjarmerende bestikk.

Ønsker deg en herlig sommerkveld!