söndag 21 juli 2013

Gåvor & loppisfynd


Vilken underbar sommar vi har! Men man kan ju TYVÄRR inte bara glassa hela dagarna (även om det vore skönt) Idag måste jag fixa och dona lite INNE -trots värmen :/ Så nu har jag snabbt fotat lite av alla gåvor jag fick av min fina f d arbetskamrat (där jag jobbar nu). Först ut -denna underbara servis!


Gamla trådrullar, och lite annat :)


Fatet här ovan blev jag verkligen kär i :)


Och den svarta paradhanddukshängaren fick jag också lust att sätta upp :)


Kolla den gamla och mycket charmiga skon?!


Underbar tunna i plåt med hjul under....


Korgen på bilden förvarade hon allt i, och den ville hon inte heller ha kvar (?!)

Tusen, tusen tack igen fina du för allt! 
Jag fick mycket mer, men fotade endast en del nu. Såå oerhört snällt av henne, eller hur? Vet inte vad jag gjort för att förtjäna detta, dock ;)

Sen var vi på låång loppisrunda igår....Jag köpte då de gamla barnsköterskedressarna (se inlägget nedanför) och så lite annat....


Bl a tavlan på bilden 20:-, hängare GRATIS och gammalt lakan 25:- (!)

Men nu kommer det stora fyndet med stort F....


Hela 44 (!) stycken gamla skolplanscher med jesus på för HUNDRA RIKSDALER!!!


Vilket fynd, eller hur? Funderar på att klä trappen upp full med planscher, men ska fundera lite....

Avslutar med en bild på en gäst vi fick sent igår kväll....


Vi har ju dörren öppen ALLTID -sommartid- då vi är hemma. Vi satt nersjunkna i soffan med barnen plus kompisar framför en film då ena katten (Milla) kommer inrusande med en fågel i munnen. Fågeln verkade inte vara just så skadad så vi kastade ut katterna för att undersöka den närmare. Den hade nog precis lärt sig att flyga, så den flög omkring lite i vardagsrummet (och skrämde slag på flickorna) Först tänkte vi behålla den över natten, och ge den mat och vatten. Men den verkade så pigg så vi tog ut den (Ida tog bilden ovan), den satt en stund i min hand innan den tog sats och flög iväg över grannens häck :) Hoppas den klarar sig nu :) Katterna fick i a f utegångsförbud under natten. Och med det vill jag avsluta med frasen:

Bättre en fågel i handen än tio i skogen



1 kommentar:

Anonym sa...

Wow...Så mycket vacker//Kram Annmi