söndag 13 maj 2012

Bu eller Bä- bedöm själva

Jag har målat änglarna nu :) Lite pillergöra, men pratar man i telefonen samtidigt med exempelvis en väninna, så går det alldeles alldeles utmärkt :)
Jag ska måla dem en sista gång, sen får det nog räcka. Få se om jag ska skava dem lite så de ser nötta ut eller ej?

Det framgår tyvärr lite dåligt av bilderna att döma hur enorma de faktiskt är! De är riktigt stora och ståtliga (hela 50 cm höga)



Minns ni hur de såg ut innan? Om inte, så visar jag en bild i repris här....

Nu är det efter tycke och smak upp till var och en att bedöma själva om ni tycker att jag gjort bort mig eller ej?

Själv är jag mycket nöjd med resultatet :)


Nu ska jag försöka kicka ut de sista killarna som LAN:at här hemma i natt. Sonen samt fem kompisar har setat i matrummet och LAN:at, och de håller på än i skrivande stund (ca 14.30). För nu vill jag städa upp efter dem, då det brinner i städ-tarmen ;) Sen ska jag ställa mig och laga lite läs mycket lasagne, och så kommer äntligen den "nya" militärsängen hit. Framkörning ända till dörren. Tusen tack för det älskade sis med de bästa päronen :)

Helgen har annars inneburit dans då...Vi hade oturen att i år missa de förändringar som skett.  Förra terminen började min 11-åriga dotter dansa breakdans, och då uppträdde hon samma tider (föreställningar) som min 15-åriga dotter som dansar två olika danser. I år köpte vi biljetter som min äldsta dotter då fixade åt oss, och tog förgivet att de båda dansade samma föreställning i år igen. MEN! Fredag kväll gjorde vi en dubbel-koll, och insåg då att det såklart inte var så denna gång! De dansade på olika tider denna termin! Och alla biljetter var slutsålda! Gissa om det blev världskatastrof här hemma? Min 11-åring blev såklart jätteledsen då INGEN skulle kolla på HENNE, medans ALLA skulle kolla på hennes storasyster. Vad göra? :(

Lördag förmiddag så ringde min 15-åring hem från repetitionen och sa att hon fått tag på EN biljett till lillasysters föreställning :) Så nu kunde i a f mamma (dvs jag) komma och titta! Så tråkigt dock att mina barns farmor, faster och deras pappas faster samt deras mormor, Anders och styvsyster Malin dock inte kunde få se "lilla" Ida uppträda :( Ja, ja...de säljer DVD-filmer sen (inspelade) från uppvisningen, så vi ska såklart köpa dem i a f :)

Hur som helst, så har de då haft flera föreställningar vardera denna helg, både lördag och söndag. Det har varit repetitioner flera dagar denna vecka och så har ju då Ida börjat på fotboll dessutom med träning två gånger i veckan. Barnen bor ju nu äntligen på heltid hos mig, så jag har allt ansvar.


Kan bara säga som så- att bättre kille än Anders får man leta efter! Jag saknar ju då körkort, så då kan ni ju själva lista ut vem det är som skjutsat och hämtat varje gång? Han är otrolig att ställa upp på MINA barn, och det ska han ha en stor eloge för! Han är bäst helt enkelt!

Nej, dags att sätta fart nu, tjingeling :)

Förresten, ni MÅSTE gå in och läsa om denna familjs tragiska öde...det är omöjligt för en som inte varit i samma sits- att förstå vad de går igenom just nu, men man kan alltid känna MED dem. De bor som sagt bara någon gata bortanför oss, och deras livsöde har berört mig och många andra djupt....All min kärlek till dem. Går ni in där, så glöm inte näsdukarna......