tisdag 17 januari 2012

Inhumant! :@

Vaknade nyss och kan inte somna om :( Jag är så arg och orolig! Anders har nu jour. Han började jobba måndag morgon klockan 07.00. Nu är det tisdag natt och klockan är snart halv tre och han jobbar F O R T F A R A N D E!


Precis då han skulle gå hem för dagen (på måndagen), så fick han en jour-uttryckning. STORA MÄNGDER pappersmassa hade av någon anledning hamnat på taket till ett pappersbruk här i stan, och taket var nära att ge vika (om jag nu fattat rätt så som han beskrev det). Anders jobbar med stora sugbilar som suger upp stopp i avlopp etc.....S K I T med andra ord ;)

3-4 andra bilar fick också ringas in, och de jobbar febrilt på taken. Jag pratade med honom nyss och då sa han att han inte är hemma förrän tidigast klockan 08.00. Det betyder att han då jobbat 25 timmar i sträck med aktivt kroppsarbete!

Jag är så förbannad! Hans hälsa då? Mat? Vila? Vad gör man mer än att kontakta facket? Anders säger att han inte har något annat val än att fortsätta arbetet nu under natten.....Varför finns det inte bättre resurser att ta till vid ett "katastrof-läge"? Tänk om Anders bara säckar ihop av utmattning där uppe på taket? *skitorolig*

ÄR DET JAG SOM ÖVERREAGERAR ELLER SKA DET KUNNA FÅ GÅ TILL PÅ DETTA VIS?




1 kommentar:

Carina sa...

Hej Linda!
Nej, så får det absolut inte gå till! Tänk om nåt händer, funkar försäkringar via arbetet då? Du överreagerar verkligen inte!
Kramar Carina/Hjo
kattarsel@live.se