söndag 8 januari 2012

Så här blev det & nya planer

Nu är skåpet färdigt! Så här blev det med råspont på baksidan :) Hålet bakom är kvar (alltså öppningen mellan vardagsrum och vårat sovrum), det var ju tydligen inte så bara att slå igen det :/

Det skulle ju innebära omtapetsering av hela rummet, för att få samma tapet- alternativt klä in hela väggen med råspont. Och då det kommer till större projekt (som kostar) så tycker Anders alltid att det redan är bra som det är :( Men JAG är listig som en räv ;)

Jag grubblade och grubblade tills jag kom på en kostnadsfri lösning ;) Vi flyttar helt enkelt ner vårat sovrum i källaren! Jag har länge velat sova där, då det är så svalt och skönt där :) Vi låter öppningen vara som den är mellan vardagsrum och vårat nuvarande sovrum. I rummet där vi har sovrum nu, har vi M A T R U M istället!

DÅ kan vi äntligen bjuda hem hela släkten utan att de behöver sitta i knä på varandra :) Och Anders gick med på det!!! :)) Så senast till sommaren flyttar vi ner i källaren :) Fram tills dess får jag stå ut med att skåpet INTE täcker hela öppningen :/

Ja, ja så här är det då man är inrednings-freak och älskar att hela tiden sträva efter förändringar åt det bättre hållet! Iiii, mitt huvud har fullt sjå att möblera hur jag vill att det ska se ut i de "nya rummen".....

Hoppas ni alla får en skön söndag, våran innebär som sagt- släktträff :))



2 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Wow va snyggt skåpet blev, ser ju riktigt gammalt ut :-) Och vilken perfekt lösning du kom på!! Att få ett matrum måste ju va underbart, vilken dröm! Iiihhh va jag förstår din iver nu...hihi!

Ha en trevlig söndag!

Tinas bo sa...

Skåpet blev supersnyggt!!
Vad härligt med matrum, det skulle jag oxå vilja ha... :)
Ja nu har du att göra igen... vad kul!! :)

Kram Tina