söndag 3 augusti 2014

Ett av helgens loppisfynd & bonusarnas fiskelycka


Hej på er bästa läsare!
Jag tog precis en paus i målningen. Jag håller nämligen på att måla ett av helgens loppisfynd. Medans det torkar efter första omgången med färg, så visar jag er ett annat av loppisfynden jag gjorde. Ser ni insynsskydden i fönstret -de virkade?


Jag tyckte de var så fina! Jag föll för dem direkt. 80 :- för båda. Och då köpte jag dem som de ser ut nu, med ställningen och allt. Monterat och klart. Tyvärr gör bilderna dem inte rättvisa. För det första är det ju så svårt att fota mot ett fönster, så det fick bli blixtbilder. Och för det andra så ser det SÅ mycket bättre ut i verkligheten, tycker JAG!

En annan sak som jag har börjat spåna på, är den kommande fyrtioårsfesten. Nu är det mindre än en månad kvar, och jag börjar sannerligen bli nervös! Här nedan får ni ett litet smakprov på tipspromenaden jag delvis tänkte roa gästerna med....


Det rätta svaret kan jag inte ge er INNAN, tyvärr *blink*....Annars så dök bonuspojkarna upp idag, då vi slöade i soffan (jag och Anders) och titta nedan vad de hade med sig....


Ett av de största monstren jag någonsin har sett!


Minst sex kilo vägde den -gäddan. Här nedan kan ni se den stolte fiskaren (yngsta bonussonen)


Den äldsta bonussonen -nedan- som tyckte att han först fick en "stor" abborre, var inte längre lika nöjd med sin fångst...*hihi*


Jaa, som tur var tog de gäddan med sig till sin mamma. Fy då, jag blev rädd bara jag såg den...


Nej, dags att måla igen!


Kram Linda



Inga kommentarer: