tisdag 26 augusti 2014

Ros från trädgården, löss på bild och förberedelser


Idag tog jag in en ros från trädgården. Eftersom jag köpte mina rosor ganska sent på sommaren, så blommar de inte så mycket i år. Men jag hoppas på desto mer blomning nästa år.


Fin aprikos färg som skiftar i rosa.


Jag njuter mer av den inne än ute just nu.

Nu till lite mindre fina bilder. Våran vardag. Här nedan ser ni Anders i full färd med att luskamma dottern. Vad hade jag gjort utan honom (konstaterar jag återigen)? Han är verkligen fantastisk, min Anders! De första dagarna var det MYCKET löss. STORA löss. Jag är SÅ tacksam över att jag slapp ta hand om det värsta.


Bilden måste ha varit från i lördags, då jag ser lördagsgodis på bordet. 
För er som inte har en aning om hur löss ser ut, så tog jag en bild på papperet nedan. Fullt av små, små löss.


Löss i olika storlekar. Man måste nästan ha förstoringsglas för att se dem ordentligt. Vi fattade att det var löss enbart p g a att de rörde sig. Senast i morse (läs måndag) så hade dottern levande löss i håret. För fjärde dagen i rad. Och efter otaliga behandlingar. Idag färgade jag hennes hår (då hon fick stanna hemma från skolan), och efter det verkar de har lugnat ner sig? *peppar, peppar* Jag har bara hittat ägg. Färre och färre för varje luskamning tack och lov. Och vi andra har fortfarande inga...*ta i trä*

Idag har jag i alla fall klippt gräs, rensat HELA garaget, bakat och tillsammans med barnen satt upp partytälten. Jag kunde inte hålla mig längre!


En bild från då vi höll på. 

Det finns som sagt massor att göra. Anders har jour till timmen innan kalaset börjar, så jag får fixa ALLT själv. Men det är riktigt roligt. ÅÅåå vad jag längtar!


Kram Linda




2 kommentarer:

Huset på Backavägen sa...

Ja, återigen, hualigen vad det är äckligt med löss!!! Hoppas ni fått död på dom!
Kram Anki

Badtunnor sa...

Fina, fina bilder!