onsdag 27 augusti 2014

Fågelbur som kattskydd och lite av trädgårdens skörd


Måste visa er min loppisfyndade fågelbur. Tyvärr tog jag aldrig kort på den innan, då det satt fast en massa jox på den, plus att den var full av fågelleksaker. 


Idén att ställa blockljus inuti (super-säkert för små nyfikna kattungar som inte förstår sig på att vara rädda för eld än), snodde jag från FRUN.

Annars så är det hög tid att skörda nu! Plommon fick vi dåligt av detta år med, tyvärr.


Men en liten skål fick jag i alla fall ihop!


Äpplen har vi desto mer av...det stora äppelträdet är tyvärr sjukt (liksom de senaste åren) Men vi har gott om dessa -andra- äpplen ovan. Tyvärr alldeles för gott om fallfrukt också...idag har jag plockat en stor korg med fallfrukt, och tyvärr syns det inte ens att jag rensat på backen.


Idag är det många som har reagerat -och hört av sig- då de fick se mitt namn på en valblankett. Och ja, jag står med där. Man kan rösta på mig.

Jag kan berätta mer om det en annan gång...

Jag har inte ens hunnit sitta ner för att bläddra i det allra senaste numret av bibeln som kom idag (Jeanne D arc) Jag ögnade snabbt igenom den i bilen på väg hem från affären, och detta nummer såg fantastiskt fint ut! Framsidan var inte heller fy skam. Eller vad säger ni?


Den verkar innehålla allt jag älskar denna gång. Såsom spets och broderier. Vit romantik.


Nej, nu måste jag sova. 
Bara tre dagar kvar nu.


Kram Linda



Inga kommentarer: