onsdag 6 juni 2012

Liten blir stor, bird rescuers och min löjliga (?) humor


I skrivande stund har 110 unika besökare varit in på min blogg idag, men bara tre har vågat kommentera till min tävling (förutom något mail jag fått då)
Nu är ni lite fega, tycker jag ;)

Här kommer några bilder ifrån våran dag (efter att jag vaknat från nattskiftet)


Katterna är ute, men nästan bara då VI är ute- och bara där vi är ;)


De blir så sjukt stora! Men det kanske inte är undra på så bortskämda de är med köttfärs, råa ägg, räkor m m :O Men idag har en av dem varit grym...


Innan jag berättar vill jag bara visa denna fina bild på min 11-åring, jag gillade den verkligen :) Bilderna idag har vi fotat både jag och båda mina döttrar samt med två olika sorters kameror- därav de olika bildkvaliteérna....

Idag åkte vi iväg och köpte barnen en ny studsmatta, då den gamla gått sönder. Efter en god middag (lagad av Anders) så satte vi ihop den och alla mina tre barn började hoppa :) Jag satte igång med att måla hammocken då (äntligen), men var precis på väg in efter kameran för att föreviga de tre barnen tillsammans på studsmattan då de börjar skrika.....


Klara hade visst fått tag på en fågel, en björktrast (tror jag de heter). Barnen skrek medans Klara hann springa in med den skrikande fågeln och jag skrikande efter henne.....


Jag trodde först det var kört och tänkte låta henne göra färdigt med fågeln, men såg ganska snabbt att fågeln inte verkat ta så stor skada? Det måste vara en fågelunge som ramlat ur boet men som inte riktigt lärt sig att flyga riktigt än?

Så vi började mata den med maskar.....


Och den var lite svårflirtad först, men sen åt den....Mamma och pappa fågel cirklade runt och trätade på oss. Vi hade provat att lämna den ifred för att de skulle komma till undsättning- men utan resultat. Fågelungen kan flyga litegrann och var annars lite chockad och omtumlad....


En skada upptäckte vi, ni kan se den nedan på bilden. Plus att ena ögat ser konstigt ut. Men jag vet inte om det är en skada efter attacken eller om det var så redan innan?


Hur som helst så har jag velat fram och tillbaka nu. Hur ska vi göra med lilla "Berra" (som min minsta döpte den till) Jag har varit ut några gånger och matat honom med mask, men annars håller han sig på gräsmattan -trots att det nu gått flera timmar?


Katterna har nu utegångsförbud i a f tills imorgon, så får vi då se om lilla Berra lyckats ta sig upp i boet (som är typ 10 meter upp i en av björkarna), eller om han dör under natten? Eventuellt får vi annars ta hand om honom tills han piggnat på sig igen. Han flyger korta sträckor men det slutar alltid med att han flyger in i någonting. Gapar gör han gladeligen då vi kommer nära :O Jaa, jag och djur...fortsättning följer...antar jag ;)

Jag avslutar denna dag och detta inlägg med ett exempel på min i många ögons löjliga humor...Jockiboi får mig att skratta mer än jag gjort på länge här i detta klipp.....


Nästa gång lovar jag lite inredning ;)


Inga kommentarer: