söndag 30 november 2014

Tavla med Jesus, och mina döttrar


Hej på er!
Första Advent och inget mys här än -inte. Natten har tillbringats åt en gråtande, gnällig och mycket smärtpåverkad 13-årig dotter. Så på tidiga förmiddagen idag var vi på jourmottagningen för att kunna konstatera att hennes trumhinna hade spräckt (och att hon hade feber återigen)


 I skrivande stund ligger hon precis som på bilden nedan...helt slut!


(Handduken har hon som skydd mot vätskan som rinner från örat)
Fullproppad med dubbelt av smärtstillande och penicillin. Och efter att vi bara har fått sova tre timmar inatt, så är vi ordentligt trötta. 
Så ÄNTLIGEN är det lite lugn och ro här.
Jag som hade hoppats på tända ljus med glögg och nybakta saffransbullar idag...

Nåväl. Min äldsta dotter (på snart 18 år) kommer -som jag nämnde tidigare- att stå på Borlänge Julmarknad och sälja sina EKOLOGISKA läppbalsam som hon gjort själv för 30:-/styck -idag. De är jättebra och luktar gott i olika dofter. Hon står där mellan kl 14-19. Även matbröd och fikabröd kommer att säljas.


Tyvärr hann inte etiketterna komma med deras egna företagslogga, så de fick improvisera och sätta på andra etiketter (köpta på Panduro) Och som jag sagt tidigare så är det ett UF-företag som de startat genom skolan med hjälp av hennes släkt (vi bl a) som har lagt s k riskkapital. Hon läser EKONOMI.


Och all reklam då -som skulle delas ut för första gången den här helgen (av min 13-åring)? Det var ju så typiskt att hon skulle få både feber/halsont/magsjuka/förkylning och öroninfektion...och så jag som också blev magsjuk och fortfarande har ont i magen och mår illa...


Så -vem tror ni fick gå ut med reklamen? Jo, min älskade och bästa sambo Anders såklart! Återigen -han ÄR fantastisk! Och vilket jobb! Tre timmar ungefär tog det att dela ut alla reklamblad till ca 300 hushåll, och så sorteringen på det...Vi är alla eniga om att det var både första och sista gången! Skamligt lågt betalt för så oerhört mycket jobb!


Ja, och överst kunde ni se bilder på min fina Jesus-tavla idag, förresten. Den får komma fram nu till jul.
Nu ska jag faktiskt sova middag. Ni kan inte ana hur skönt det är att dottern äntligen är lugn....



Kram Linda






1 kommentar:

Inger sa...

Ni får krya på er ... och du, ni gör rätt i att sluta med reklamen ... det är skamligt dåligt betalt, min dotter har testat för många, många år sedan ...

kram Inger