tisdag 18 november 2014

Den "nya" sängen och de "nya" sängborden


Hej igen!

Nu ska ni få se lite blixtbilder på vad jag har fördrivit tiden med idag! Jag har målat både sängen och sängborden. Jag målade så länge och intensivt -att jag fick en blåsa på fingret som trycker emot penseln.


Men jag är jättenöjd! Nu ska bara golvet målas på igen framöver...det slits ganska rejält (och får massor av märken) här inne har jag märkt.


Sängen var utannonserad på blocket för 1900:- (inklusive bäddmadrasser och resårbottnar) Jag lyckades pruta ner den till 1500:-. Men då vi kom dit för att hämta den så hade ägaren upptäckt en liten cola-fläck på ena resårbottnen. Den syns ju inte då madrassen är på plats, men de ville att vi skulle få sängen ytterligare 300:- billigare! Så 1200:- blev sängen att kosta MED alla madrasser. Ett fynd om ni frågar mig!

Sängborden kostade mig en hundring per styck, Också ett kap! Dessutom har mina föräldrar ett likadant, som jag så länge velat ha...så lyckan blev tredubbel då det dessutom fanns två!


Och då jag sålde iväg den förra sängen, så gick det nästan jämnt ut kostnadsmässigt. Bra, va?!
På nattduksborden har jag skrivit ut (och ramat in) det allra första sms:et som jag och Anders skickade till varandra. Jag är så glad att jag skriver ner och sparar på många sms-konversationer.


Ni vill väl se hur sängen och sängborden såg ut innan också förresten? Bild nedan...


Visst är väl vitt oslagbart?

Jag använder mig nästan jämt av JULAS vitfärg (osponsrad reklam). Bra pris. Luktar knappt, och snabb torktid på det.


Jag provade Clas Ohlsons vitfärg för inte så längesen..men den luktade riktigt starkt. Så jag fortsätter att hålla mig till JULA.

Ingen telefon har ringt idag heller...med andra ord kan jag nog glömma det där jobbet? Men jag fortsätter söka annat, och pustar ut lite. Nu behöver jag nog inte fundera över om jag klarar av att jobba inom det området längre...och DET är ju skönt. Nåväl. Nu ska jag lägga mig ner och njuta -och pusta ut- i den nymålade sängen.


Kram Linda




1 kommentar:

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Du har verkligen gjort fynd både på sängen och borden. Vad roligt och så himla fint det blev. JULA`s färg är toppen, även BILTEMA´s färg är bra med.

Kram Susanne