lördag 1 november 2014

Rosor, traderaauktioner och nya kuddar från IKEA


Nu så lämnar vi halloween bakom oss, och återgår till lite inredning igen. Idag blir det bilder på fina rosor från mina svärföräldrar, samt lite nya kuddar från IKEA (present från min lillebror)


Kuddarna har jag köpt själv utav pengar som jag fått av bror i present. Skönt det, att få välja själv *blink*.....


Om ni tittar på färgen på rosorna, så ser ni att de bilderna ovan denna text visar en färgnyans på rosorna..medans de kommande bilderna visar en annan på samma rosor. Det är ju så då man fotograferar..att vinklar, ljussken och mycket annat spelar stor roll för det blivande fotografiet. 


De nya kuddarna som jag valde att köpa är bl a denna nedan (bilder på kuddarna är lånade från IKEA) Denna heter NATTLJUS och kostar 49:- per kuddfodral. Länk till kudden HÄR.


Jag är så glad och tacksam över att vi äntligen fått hit en IKEA-butik här i Borlänge (närmaste var tidigare ca 11 mil bort). Allt är ju så billigt där...bara som: ljus, lampor, batterier, servetter och mycket annat smått tjänar man ju en hel del på -då man handlar där.


Den andra kudden jag valde, heter GURLI. Den kostar 39:- per kuddfodral, och länk till denna kudde har ni HÄR.


Det gör ju så mycket med lite nytt i soffan!


Nu kom jag på att jag kan tipsa er om att jag har lite annonser ute på tradera! Jag har sålt en hel del redan, men har även några auktioner kvar...Jag säljer tre julböcker, varav två av dem från Nina Hartmann. T o m hennes alldeles senaste bok A winter´s tale. Jag är inte så mycket för att pynta till jul, så dessa böcker blir bara att stå orörda ändå....


Jag säljer även ett par tändsticksfår (som ju är så populära) I skrivande stund så är det ca en till två dagar kvar på auktionerna...och böckerna ligger på 18-100:-
Vill ni titta in -och kanske t o m bjuda på mina auktioner, så klickar du HÄR.

Natten till fredagen så var Anders borta med jobbet, plus att jag jobbade natt och äldsta dottern var på gymnasiefest...så då passade jag på att muta yngsta dottern lite. Hon Ä L S K A R ju att få sova i våran säng! Antingen bredvid mig (om Anders sover borta med jobbet), eller själv (om vi båda är borta) denna gång fick hon med sig hela F Y R A (!) stycken tjejkompisar. Då är det plötsligt helt OK att sova själv hemma med enbart storebror i huset...Se nedan vad mysigt de hade det alldeles innan jag åkte till jobbet...


Finns det hjärterum, så finns det stjärterum -right?

Nehej, nu har Så mycket bättre börjat på TV, och Anders ligger bredvid mig här i soffan och snarkar. Han skulle ju upp tidigt idag (lördag) för att åka på sammandrag i innebandy med de förståndshandikappade som han tränar...och så hade vi folk hemma tills 02.30...

Hans stora favoritprogram är ju just Så mycket bättre, tårarna hans rinner alltid till det programmet (han är väldigt känslig) Undrar om jag ska väcka honom, eller låta honom sova?

Jag ska fundera lite...hoppas ni alla nu får en fortsatt bra helg!


Kram på er//Linda



Inga kommentarer: