fredag 31 juli 2015

Nu blommar floxen!


Hej mina fina!
Hoppas att ni har haft en bra dag? Min har inneburit ännu mindre sömn, men jag hoppas det var värt att sätta läkarbesök och viktiga samtal -före mitt sömnbehov? Jag har fått nya mediciner och även annan hjälp, så allt mitt hopp står nu till det!


Jag plockade in lite blommor inför helgen, då en av mina flox-perenner äntligen har börjat blomma.


Nu är jag inne på sista natten för denna vecka, och jag har en hel ledig helg framför mig med familjen. Min yngsta dotter har sovit borta en natt i en sommarstuga med några kompisar- och kommit hem med ett nyvunnet intresse: FISKE! Hmm, jag som är så blödig...jag tycker inte om att döda djur. Men men. Vad gör man inte för barnens skull? Så ikväll åker vi hem till Frun med familj för lite fiske och umgänge. På lördag blir det ännu en härlig kväll tillsammans med fina vänner (som vi inte sett på ett tag) Och K om du ser det här- så stort grattis på din dag! LOVE YOU!

Hoppas ni alla också har en skön helg att se fram emot? Jag och Anders har även börjat planera in en LITEN Stockholmstripp med barnen -för de som vill med. Min 14-åriga dotter vill ju såklart träffa sin pojkvän (som ju bor där)

Och apropå barnen, så ska jag visa er en annan dag vad bonusdottern kom hem med för fin present till mig efter hennes semestertripp med hennes mamma (och mammans sambo)...*KÄRLEK*

Åååå en sak till! Jag måste få skryta lite! Min 18-åriga dotter är ju så himla ambitiös och driftig. Hon får faktiskt de flesta jobb hon söker. Och så är hon vacker som en ängel på det...Idag fick jag veta att hon ska provjobba på ÄNNU ett jobb efter att hennes sommarjobb har tagit slut. Detta "nya" jobb innefattar då kvällar och helger- då hon ju påbörjar sitt sista år på gymnasiet nu till hösten. Hon är så ENORMT duktig! Dessutom ser det ut som att det blir HON och JAG som åker ner till Zambia nästa år, för att jobba som volontärer på en djurpark. Vi ska bara komma fram till NÄR under året vi ska åka. Så det passar in med skola och jobb, samtidigt som vi vill ha ett behagligt klimat där nere- då vi är där..Jag har regelbunden mailkontakt med mannen som ansvarar för det hela, och han bokar platser åt oss så fort vi har bestämt oss. Sen är det bara att S P A R A pengar som gäller...*LÄNGTAR*

Nej, nu for jag iväg i diverse svammel igen- sorry!




Kram på er!//Linda





1 kommentar:

Livingroom sa...

Hej! Vilken underbar bukett du plockat. Härliga färger. Och vad spännande med Zambia- blir kul att höra mer om det.
Ha en fin helg, du och din familj.
Lotta / Hemma hos Ingeborg