fredag 2 januari 2015

~ God fortsättning ~


God fortsättning på er!
Hoppas ni har haft ett bra nyårsfirande? Mitt "firade" jag på jobbet, med bästa kollegan S. Vi åt god mat och hade en trevlig natt tillsammans. Dock började vårat år inte så bra här hemma på Hagbacken....

Min minsta dotters lilla hamster Fiffi (bilden nedan) somnade -tråkigt nog- in den 1 januari. Vi misstänkte att det var på gång, då hon magrat så den sista tiden -samt börjat att bitas. Säkert hade hon ont, och inte ville att vi skulle ta i henne (hon har aldrig bitits förut) Så nu får vi ha begravning för våran tredje hamster här på Hagbacken, och någon mer tänker jag INTE lyckas bli övertalad till. Det är så oerhört tråkigt då de går bort så tidigt. 

Visserligen kan jag tycka det är bra att barn får lära sig att ta hand om djur, och följa naturens gång...d v s att vi föds- och att vi dör. Fiffi blev ca två år gammal, så hon levde redan på "övertid". Många tycker säkert att det "bara är en hamster"...men jag fick faktiskt riktigt ont i magen då jag fick beskedet. Usch, riktigt ledsamt. Och hon led nog på slutet -som det verkar....

Sen är jag egentligen också emot bur i djur (eller terrarium) Men å andra sidan vet jag att djuren får det bättre hos oss -många gånger- än på ex en djuraffär, eller hos människor som behandlar dem illa eller inte bryr sig i dem. Naturligtvis finns det människor som tar BRA hand om sina djur också -turligt nog.

Helst av allt skulle jag vilja ta alla djur i hela världen under mina vingar, men det går ju inte. Tyvärr. Djurens rätt i samhället bör lyftas fram bättre. Därför stödjer jag varje månad WWF (Världsnaturfonden)



R.I.P
Vila i frid lilla Fiffi.






Kram Linda



Ps. Ni fick ett litet färskt bildcollage att titta på idag.




1 kommentar:

Livingroom sa...

Härlit collage du gjort. Vad tråkigt med hamstern. Vi har också en hamster - Sötnos . Visst är det tråkigt när de dör men det är som du säger, livets gång. Önskar dig Gott Nytt År 2015.
-Lotta-
Hemma hos Ingeborg / Fyra rum