fredag 23 januari 2015

Vardagsrum och pärlhyacinter


Hej på er!
Jag är precis hemkommen efter ännu en sen kvällspromenad med yngsta dottern, det var riktigt skönt! Vi har varit ute flera kvällar på rad, så nu hoppas jag att jag/vi kan hålla i det här? Jag vill nämligen inte gömma mig i vassen ännu en sommar....


Nu tänkte jag i alla fall ta helg från bloggen, så ses vi om ett par dagar. Anders är ledig idag (fredag), så vi ska ut i lite ärenden. Och så ska jag äntligen få hälsa på bästa SIS, det var evigheter sen (vi ska delvis loppa lite). Sen på lördag ska vi så en gång för alla ta oss ut på sjön och åka långfärdsskridskor (med lillebror), om inget annat kommer emellan då? Och kvällen tillbringar vi hos bästa Frun med sambo. Vi är nämligen utkörda hemifrån -lördag kväll- då min äldsta dotter ska ha 18-års fest (hon fyller år på söndagen). Då ska vi ha kalas också -på söndag-, ja. Mm...fullt upp med roligheter -me like!


Några bilder från vardagsrummet bjuder jag i alla fall på inför helgen.....


Pärlhyacinterna på kistan är OÄKTA, då de äkta blev söndertuggade av katterna...


I och för sig tuggar de på dessa i plast med....


Och de nötta filtarna? Ja, de ligger sådär i sofforna p g a att katterna vill ligga på dem. Jag är ju för slö för att "styla" innan jag fotar. Så så här ser det ut här hemma, om vi inte ligger slängda i sofforna -vill säga.

Nedan ser ni lilla gången in mot köket, samt skjutdörren som vi gärna stänger emellanåt.


Sen var jag tvungen att bjuda er på ett par blixtbilder också, då jag ikväll gjorde YTTERLIGARE ett par änglavingar. Denna gång i modell större. Här nedan hänger de på tork...


Det är verkligen inte det lättaste att få till ståltråden fint, och det är en hel del att sy...så det är inget jag ger bort i första taget (är alldeles för självkritisk) Men åt mig -duger de!


Vet ni vad vi (läs jag) ska göra hemma hos frun på lördag (förutom att umgås och dricka lite vin)? Byta grejer! Här nedan ser ni vad jag har plockat fram (efter hennes önskemål) Vi får se vad jag får med mig hem istället? *SPÄNNANDE*


Det är ju SUVERÄNT då man kan byta grejer med varandra, eller hur? Sen var det oerhört skönt att få lönebeskedet efter denna -annars så- fattiga månad (efter jul). På Anders lön syntes det verkligen hur mycket han slet under nyårshelgen, och det får han/vi njuta av nu. Min "feta lön" sen jobbandet på nyår kommer först nästa månad (då vi alltid får OB-tillägget månaden efter), så då blir det MIN (våran) tur. Anders skrev t o m ett sms från jobbet idag, där det stod att han tyckte vi borde fira lite extra. *TUMMEN UPP*

Och "fira" för mig..är en god middag ute och lite shopping (samt loppis) DET blir det nu idag (fredag)!


Ha nu en jättetrevlig helg alla, så ses vi på söndag igen! Håll tummarna för att isen håller....(vi ska köpa isdubbar i a f att ta med)



Kram Linda





3 kommentarer:

Carina sa...

Som vanligt vill jag flytta hem till dig på stört eller också kanske jag kan "hyra" dig en vecka så får du fria händer att fixa till hemma hos mig :) Tycker jag är en toppenidé :)
Hoppas ni får en toppen-helg, vilket jag inte alls tvivlar på att ni får <3
Var rädda om er ute på isen & gratta dottern på myndighetsdagen <3
Kramar Carina / Hjo
kattarsel@live.se

Carina sa...

Jag glömde....kanonfina Änglavingar <3 Jag köper gärna ett par av dig...om du gör fler & vill sälja såklart <3
Kramar Carina

Sarina sa...

Lovely pictures. Like the curtain on the door. It's gorgeous.
Have a nice weekend,

Sarina