torsdag 24 oktober 2013

Kristallkrona och filmtips


Det känns så skönt att kunna köpa sig något man gärna vill ha med hjälp av pengar man "tjänat ihop" från saker man sålt hemifrån. Nu har jag sålt iväg lite grann, så nu kan jag äntligen unna mig denna kristallkrona ovan. Den kommer från Clas Ohlson (bild lånad därifrån), och HÄR kan ni se mer info om den. Jag har suktat efter en sådan under en längre tid *ler* Tyvärr var den slut i butiken här i Borlänge, så jag fick beställa den i webbutiken. Och den är nu på väg hem hit. Mer bilder kommer sen. 

Nu kommer lite videosnuttar också. Först ut är låten "The fox" med norska Ylvis, och för er som inte har hört den redan -måste ni titta och lyssna. Såå dryg egentligen, men måste erkänna att den nu har växt i mina öron, så nu älskar jag den! Det hela började med att mina tonåringar spelade den om och om igen....*vaddåhjärntvättadmamma*


Nästa videosnutt är en trailer på en bra film jag nyss sett! The factory. Min 16-åriga dotter tipsade mig om den, och gillar man -som jag- rysare och skräck kan jag verkligen rekommendera denna! Den finns att se gratis -utan nerladdning- på dreamfilm.se *TIPS*


Och apropå skräck, så går det en sådan nu på bio. Nästa vecka ska jag och brorsan gå och se The insidious chapter 2, trailer till den här nedan....


Finns det något "mysigare" än att sitta på en bio -med en påse godis- och bli rädd av en skrämmande film? *LÄNGTAR*

Ska nog lägga mig i soffan och se Chapter 1 av den filmen nu en gång till, så jag är uppdaterad tills bion. Jag glömmer ju lätt av vad filmerna handlar om p g a att jag lätt blandar ihop alla skräckisar jag sett *blink* 


Vi ses nog imorgon igen! Apropå imorgon förresten så öppnar då ÄNTLIGEN IKEA här i Borlänge! Kön startar 06.00 och portarna slår upp 10.00. De femtio första kunderna får ta med sig hem stolen som de sätter sig på (har hört rykten om att även soffor gäller), men aldrig i livet att jag kommer gå dit nu i helgen! Det kommer KRYLLA av folk! Gången i varuhuset ska vara hela 3 km lång (!), och varuhuset sägs ska vara det största i landet (?) SÅ MÅNGA ÅR som jag längtat! Och nu- ÄNTLIGEN! Men jag sparar nog mitt besök där tills nästa vecka, då jag dessutom är långledig *GLAD*


Kram Linda



1 kommentar:

Anonym sa...

Waooo snygg Kristallkrona <3
/Kram & Tack för Tips!