tisdag 6 december 2011

Same-blod

Ledsen att jag gjorde er så nyfikna i ett av mina tidigare inlägg, jag är dock INTE gravid ;) Jag har gjort mitt på den fronten ;) Mer än SÅ får ni INTE veta.....*sorry*

Några julgranskulor får ligga framme som dekoration....

De är dock nya, men ligger i en något äldre förpackning....

I skrivande stund är jag hemma hos mamma och har en bakdag med henne och mormor (el ok, mamma bakar och jag och mormor assisterar lite- jag har ju foten som tyvärr smärtar än....) Julbrödet ska bakas, och till oss alla går det åt några liter....

Vi ska i a f även äta PITEPALT :) Bild nedan lånad från nätet.

Det är ju så gudomligt gott! För er som inte vet vad pitepalt är, så kommer rätten från Norrland. På mammas sida härstammar vi från Norrland, Grövelsjön och SAMERNA.....:)

Pitepalt är i a f gjord av potatis och mjöl, oftast fyllda med fläsk ska de kokas i väldigt saltat vatten. Sen en klick smör till....MUMMA för magen :))


1 kommentar:

Tinas bo sa...

Ååh så fint med kulorna i asken! Jättefin bild!

Ok alltså inte gravid... :)
Ska inte gissa mer, det är din/eran grej..:)

vad mysigt med en bakdag med mamma!
Kraaam Tina