torsdag 15 september 2011

Kvällspyssel

Försökte sätta mig bredvid Anders med virkningen en stund i soffan, men det gick ju inte ;)

Är så full av energi idag, att jag ganska snabbt hoppade upp igen från soffan...Hittade tidigare i somras en stor plåtbricka med siffer-schabloner . Och en idé föddes DÅ, som jag nu förverkligade :) Jag målade på siffror på dörrarna i hallen, en tvåa och en trea...det står för vårat husnummer :)

Sen har jag länge gått och stört mig på oredan som man ständigt ser då källardörren ofta står öppen (då vi har barn som bor i källaren)....

Så ett draperi kom upp :) Här nedan kan ni se vad som annars skyltades för ögat....

SKÖNT att få gömma DET bakom draperiet! :) Och så här nedan ser det ut då dörrarna är stängda....Längtar tills jag sen ska måla väggarna vita också :)

Detta kvällspyssel var gjort på mindre än 20 minuter, och ändå så gjorde det en sådan stor skillnad :)


2 kommentarer:

Linda sa...

Hej Linda!

Jag kikar in här ofta, men är snål med kommentarer ;-) Ville bara säga att jag tycker att ni har fått det riktigt fint i ert nya hem! Blir så inspirerad av din mysiga blogg! Gillade speciellt draperiet här ovan, tänk att något så enkelt kan göra så stor skillnad.

Ta hand om dig,

kram

Tinas bo sa...

Vilken skillnad det blev!! Skönt att inte behöva se "röran". Skulle jag oxå behöva göra.. hihi
Numreringen på dörrarna är läcker!

Kramis Tina