måndag 9 juni 2014

Studentförberedelser


Ja då var veckan igång. Veckan då mitt första och äldsta barn tar studenten. Helt ofattbart. Hur gammal är JAG egentligen?.....


Jag jobbar i natt (natten till tisdag), så jag har förberett så mycket jag har kunnat hittills. 


Tyvärr vet man ju inte förrän samma dag hur vädret blir, och om vi ska duka inne eller ute?


Tacos har den blivande studenten beställt på självaste dagen D, som är nu på onsdag. Innan dess så ska bonusdottern på bal (tisdag kväll). Och torsdag är det så äntligen mina döttrars tur att ha skolavslutning.

Sonen har festat en hel del dessa dagar, tillsammans med sina kompisar. Idag hade han gemensam mösspåtagning med resterande 560 elever här i Borlänge, som också tar studenten. Försent fick jag veta att även föräldrar var välkomna dit. Det var första gången de anordnade något liknande här i Borlänge. Och hade sonen upplyst mig om att jag fick komma, så hade jag självklart gjort det!

Nu var han bara hem en snabbis för att ta sitt insulin, och sen bar det iväg igen för middag tillsammans med sina klasskamrater.

Men jag hann -tack och lov- bränna av ett par hastiga bilder på honom innan han stack igen.


Och så en bild med den äldsta lillasystern...


Jaa, dessa älskade ungar. Tur jag hann sätta stopp i alla fall för hans klädval, då han hade tänkt sätta på sig kostymen redan idag. Och DÅ hade det blivit katastrof om den hade lortats ner innan onsdagen (då det är kemtvätt på den)

Jag avslutar med en lånad bild från dagens lokaltidning på Anders, sen auktionen i söndags.


Vill ni se och läsa hela artikeln, så kan ni göra det HÄR.


Kram Linda


Inga kommentarer: