lördag 21 juni 2014

Fåtöljen igen, pysseltips och lite annat


Hallå där! 
Hur har ni det idag på midsommardagen? Här har det varit segt. Inte för att jag och Anders är bakis, vi har bara varit trötta och slöa ändå -och har legat i soffan hela dagen. Anders går fortfarande omkring naken *tihi*, då vi är helt barnlediga. Jag ska försöka få med honom ut en sväng om en stund. Vi ska väl äta lite mat på något uteställe, men först ska vi fylla poolen då vi har fått tömma den p g a att vi tydligen varit för dåliga på att underhålla den....


Jag bjuder er på en bild på min älskade fåtölj (igen), samt min fina gamla häst.
Midsommarkransen hänger på tork, och minner om den roliga kvällen igår (se bilder från kvällen i föregående inlägg).....


Jag tänkte passa på att ge er ett litet pysseltips! Jag hittade nämligen en beskrivning på hur man gör rosor av kaffefilter, och var såklart tvungen att prova.


Jag är inte så nöjd med resultatet, men så hade jag inte det rätta tålamodet för detta pyssel heller. Det ska ju gå fort vet ni då jag pysslar. Jag vill gärna se färdigt resultat SNABBT. Men för er som vill prova, så har ni beskrivning HÄR.


Sen tog jag en bild på mina mårbacka-pelargoner i köksfönstret som alltid brukar vara fina. Se nu hur de ser ut. Jag var tvungen att ljusa upp bilden rejält, eftersom det inte går att fota mot ett fönster annars utan blixt.


Sen lär jag visa er vad jag hittade i mammas och pappas lada. En superfin kruka som mamma inte ville ha kvar längre. Vilken lycka för mig! Den var i ren cement, så jag målade den såklart vit. Jag minns att mamma sneglade på den på en tomt i deras område då jag var tonåring. En dag tog hon mod till sig och frågade farbrorn som bodde där om hon fick köpa den billigt, vilket hon fick! Den stod eller låg ändå bland en massa bråte på farbrorns gård...


Jag avslutar detta inlägg med en bild på min stjärnflocka som nu blommar. Jag fick ju en hel del skott på perenner av Frun, och nu blommar de flesta. Jag har haft stjärnflocka där jag bodde innan jag och Anders flyttade ihop, och den är ju så fin...Tills nästa år så hoppas jag att denna lilla planta har brett ut sig rejält.


Klockan är snart 18, dags att fundera på att äta lite "lunch" kanske....


Kram på er!//Linda



2 kommentarer:

Hemma hos Ingeborg sa...

Härliga bilder. Älskar din fotölj, den är så fin. Här gick vi också omkring o slöade hela dagen igår. Ljuvligt med slappardagar. Idag skall jag ta mig i kragen och försöka få något gjort. Kanske en tur på loppis. Kraam !

Huset på Backavägen sa...

Den fåtöljen och hästen är riktigt såna vill-ha saker, såå fina! Önskar dig en fin vecka!
Kram Anki