tisdag 24 juni 2014

Dags att börja skörda


Idag hade jag lite skördefest! Jag drog nämligen upp de första små lökarna som jag stekte på till dagens middag (som idag blev hamburgare) Det smakade så bra, så! Och så tog jag in persilja också -som jag älskar!


Stora var de inte, men smaken var det definitivt inget fel på. Och persilja har vi massor av.


Och så plockade jag även de första smultronen...


...och trädde upp dem på ett grässtrå.


Min älskade bänk -som vi tidigare hade inne i sovrummet- har fått flytta ut under äppelträdet.


Nu har vi MÅNGA sittplatser och MYCKET att flytta undan då gräset ska klippas (till Anders stora missnöje) Gräsklipparen är förresten inne på lagning denna sommar med (på JULA). Så när vi får tillbaka den är ju en bra fråga? Förra sommaren tog det fem -sex veckor.....


Jag fick ett ryck och slängde på lite vitfärg på korgen och lådan på den gamla cykeln också, och kunde därmed konstatera att jag borde gjort det för LÄNGESEN.


Solen tittade ju fram en stund på eftermiddagen, äntligen. Och genast får jag då lust till att greja och gå ut.


Så katternas hylla fick sig också lite vitfärg, plus ett par terracottakrukor (på det lilla bordet ni kan se).


Tänk, vad underbart fint JAG tycker att allting blir med lite vit färg!

Något annat som inte är lika kul, är att någon roar sig med att stänga av pumpen till våran pool nattetid. Även stenar förflyttas och handtaget till filtret -där man måste lossa en spärr innan- trycks också ner. Nu har det hänt flera gånger, och både jag och Anders har försökt intala oss att det har skett av misstag eller att det funnits logiska förklaringar. Men efter denna senaste gång så insåg vi att någon jävlas med oss! Får det inte ett slut, så tänker jag inhandla en kamera och filma! Det finns små till bra pris på teknikmagasinet, vet jag!

Förra året fick jag min cykel stulen här inne på gården, och den hittade vi faktiskt för någon månad sedan nere vid skolan. Så det var säkert busiga tonåringar som tagit den. Men det är ju så onödigt och för j-vligt rätt ut sagt! Att man inte ska kunna få ha sina saker ifred! Vi bor ju ganska så nära stan, och har hus och lägenheter åt alla håll, så jag tycker det är väldigt vågat att gå in på en gård och stjäla eller röra andras saker då det är så pass lätt att bli upptäckt. Speciellt här där både jag och sonen är vakna LÅNGT in på natten (och/eller småtimmarna) Nåväl. Detta ska få ett stopp, så är det bara!

Jag avslutar med en bild som jag såg på facebook.


Kan inte bli mera sant!



Kram på er!//Linda





1 kommentar:

Anonym sa...

Åååå vad tråkigt... Kan inte se alla bilderna i detta inlägg. Bara en liten blå ruta med ett vitt frågetecken i.
Men de jag ser är lika fina som alltid hos dig finaste frun. <3