torsdag 5 juni 2014

Hundkex och PARTYKVÄLL


Älskade, skira hundkex....


Dock blev jag lite bekymrad då jag plockade in denna bukett, för jag tror minsann att jag fick ta ut hela sex (!) stycken spindlar som "trådade" sig ner från buketten efter att jag hade satt ner den i kannan. Nackdelen med att ta in så mycket buketter, är ju alla småkryp. Och jag kan ju naturligtvis inte döda dem, utan jag måste ta vart och ett av dem -FÖRSIKTIGT- och släppa ut dem.


Men det får det vara värt!
I morse då jag kom hem från jobbet, så hade den stora ormen ömsat. Jag mätte ömset, och det låg på en 120 cm -som minst! Jösses vad den madamen växer. Jag har alla öms samlade i en glasburk, jag kanske ska visa er bild på det någon dag? *hihi*

Sen måste jag tipsa er om två fantastiska saker som underlättar MIN vardag! Dels denna vändbara magnet att sätta på diskmaskinen. Hur ofta får man inte frågan från resten av familjen om disken är ren eller lortig? Tydligen är det VÄLDIGT jobbigt att ta reda på det själv. Men nu behöver de inte fråga längre, för alla i familjen kan faktiskt LÄSA. Magneten finns HÄR.


Från samma webbutik beställde jag även denna blomsnittare! Suveränt för en sån som mig -som ofta köper snittblommor, och som inte kan snitta dem bra OCH RÄTT på egen hand.


Antingen skär jag mig i handen, eller så tar jag saxen och klipper av stjälkarna (för enkelhetens skull). Men nu är det slut med det! Snittaren hittar ni HÄR.

De två nedersta bilderna är lånade från webbutiken i fråga.

Här råder i skrivande stund stort party! Men denna gång är det inte jag. Det är sonen som har börjat sitt studentfirande tillsammans med ett gäng kompisar. Jag hann aldrig inviga mina rottingstolar (ute) som jag fick i present, utan nu har de intagit dem. De sitter och myser under pergolan, med bashögtalarna utdragna. Sen har jag lovat dem att de ska få "äga" vardagsrummet innan de bär av vidare ut på krogen.

Jag är oerhört glad och tacksam att de kan sitta och festa öppet inför oss, så man vet vad det får i sig. Jag har blivit varse om att det nu för tiden tydligen är OERHÖRT vanligt att ta starkare saker än alkohol innan krogen. Fy ja, det är inte det lättaste att vara tonårsförälder. Men jag tror och hoppas att jag tidigt gett mina barn de rätta värderingarna vad gäller droger. Men säker kan man aldrig vara. Fel plats vid fel tillfälle och i fel umgänge, så kan även den bästa falla dit. Och har man otur så kan det vara inkörsporten till tyngre saker. Jag har tyvärr exempel på superbra föräldrar, vars barn ändå hamnat i "skiten". En av dem lever inte längre, kan jag också upplysa er om....

SÅ, ja -jag tackar gudarna för varje dag som mina barn tar kloka och förståndiga val!

Nu ska jag snart bege mig mot jobbet, och jag hoppas att sonen och hans kompisar får en riktigt rolig kväll. Jag minns själv studentveckan -ett minne för livet, minst sagt!


Kram Linda


Ps. Min minsta dotter är just nu på klassresa i Säfsen. Ikväll ska de på spökvandring i skogen, gud så spännande!



Inga kommentarer: