söndag 1 juni 2014

Som tack....


Igår kom Anders hem med en STOR miniros i den blekaste ljusrosa färgen (som jag älskar)


Det var hans sätt att visa sin uppskattning för allt jag jobbat/städat och donat med de senaste dagarna. Jag blev verkligen glad och överraskad! Jag blev så glad också då Anders skrev så fint under en facebookstatus som jag la ut samma dag som vi skulle fylla trädgården med hans innebandylag (i fredags). Jag skrev att jag önskade att vi kunde skjuta upp det hela p g a regnet, men att det bara var att bita ihop. Jag kände mig slutkörd, stressad och så var det jättetråkigt att regnet öste ner (jag var lite allmänt gnällig, med andra ord)...då skrev Anders -till mitt försvar- under tråden där vissa andra inte tyckte som jag:


 Lat mansgris var ju att ta i kanske, men visst är det JAG som sköter det mesta här hemma. Och det kändes oerhört befriande att få bekräftelse på det från honom. Anders kan vara lite dålig på att visa sin uppskattning, men tack och lov är han väldigt bra på så mycket annat! *ler*

Och för er som inte förstod mitt nattliga inlägg -så hade vi underbara vänner här hemma igår. Vi grillade och skrattade/tokade oss/pratade och njöt av varandras sällskap. Sen bar det iväg till liljan för att se Ace Wilder. En av de roligaste kvällarna på länge! TACK TILL ALLA INBLANDADE! ÄLSKAR ER!


Spindeln och spindelnätet som ni kan se på bilderna har Nickans Alster gjort. Visst är det fint? Jag tror att jag har visat det förut? Är du intresserad av att köpa ett eget, så kan du söka på Nickans Alster på facebook.


Sen har jag ju lovat att visa er några bilder från den blöta kvällen i fredags också. Kvällen då vi hade ca 40 personer i trädgården. Det var de funktionshindrade som Anders tränar i innebandy. Det har blivit en tradition att vara i våran trädgård som ett slags säsongsavslut innan sommaren. En del av spelarna -inte alla- är förståndshandikappade, och de flesta har längtat som bara den efter denna kväll. Jag har fått många dolda meddelanden på facebook där de skrivit till mig att de längtat efter att få komma hem till oss, samt att de längtat efter att få se våra ormar (som vi inte hade i fjol)


Här på bilden ovan ser ni några av spelarna samt Anders och en pappa till en av spelarna.


Vi gör så att var och en får ta med det de själva vill grilla.


Och så bjuder vi på pajer som jag har gjort. De fick paj i fjol, och den har de pratat mycket om. Så de förväntade sig (läs beställde) paj i år med. Jag gjorde två plåtar med äppelpaj och en plåt med rabarberpaj. Och om jag får säga det själv, så blev de faktiskt riktigt goda!


Långt ifrån alla blev med på bild, men då regnet hela tiden öste ner så knäppte jag av ett par bilder i all hast bara.

Nu kom sonen precis och pratade med mig angående en stuga som vi ska få ta över av våra bästa grannar. Den står på deras sommarstugetomt och måste plockas ner, fraktas hit och sen sättas ihop. Sen lär vi måla och isolera den. Jag ville ha den som ett uterum med grus i som golv..men nu är sonen väldigt intresserad av att få flytta in i den. Mer om stugan -som vi ska få gratis- kommer sannerligen längre fram.

För er som är intresserade, så har vi våran årliga auktion här i Borlänge nästa söndag (8 juni) Då auktionerar vi ut hittegods. Och det är alltifrån cyklar, verktyg, smycken och en massa annat. Jag kan ge er mer info i nästa inlägg. Nu vill min äldsta dotter att jag ska komma ut i solen, och det låter härligt.

Fortsatt trevlig söndag till er!



Kram Linda



Inga kommentarer: