fredag 14 september 2012

Provdockan (igen) och färgstarkt


Tog ett par snabba blixtbilder på provdockan innan jag åkte till jobbet. Om jag är nöjd? Naej, inte direkt faktiskt :/ Det lutar åt att jag kommer göra om det framöver, och då med Sis hjälp :)


Hon erbjöd sig att hjälpa mig någon dag framöver, men tror ni jag har tid att vänta? Nee- precis! Hur som helst, så kan vi då kanske slå två flugor i en smäll- för denna donna ska naturligtvis få en syster till sällskap bredvid...en längre syster ;)


Information om VAR jag hittade denna provdocka- finner du i inlägget nedanför detta. 

NU till något annat! Min älskade sambo! Min sambo älskar ju då FÄRGER! Skrikiga och starka färger! Och eftersom han inte får utlopp för sin kärlek till starka färger HEMMA i inredningen, så tar han ut det i klädseln ;) Skämt och sido, han har visst alltid tyckt om att klä sig färgstarkt ;P Men om jag ska sättas in under kategorin shoppoholic, så är han inte mycket bättre. Han är nämligen en sko-o-holic ;) Han älskar skor, och kan tydligen aldrig få för många? Trodde det mest var ett kvinnosyndrom...men, men...;)

Så här låg han hemma i soffan idag innan jag åkte till jobbet....lägg märke till färgerna:


De nya skorna, typ nummer 132 i samlingen av färgglada skor ;) De senaste köpte han bara för någon vecka sedan...De var skrikigt orangea...


T o m bältet ska självklart sticka ut ;) Här mojjade jag mig må ni tro, då jag fick fota det heliga paketet ;)


Men vet ni vad? Jag älskar denna man så oerhört mycket att det inte bekommer mig alls. Visst kan jag ha åsikter, och oftast håller jag INTE med om att det är snyggt *haha* men han är ju så underbar! Han får klä sig precis som han vill (nästan i a f) 

Något som jag däremot är riktigt allergisk mot är hur fräck vissa människor kan vara! Idag hade en jobbkollega till honom (en tjej dessutom) sagt åt honom att han minsann hade lagt på sig en hel del i vikt?! Säger man så till en annan person? Visst- ärlighet är bra, men vett och etikett då? Är det verkligen NÅGON som blir GLAD av att få höra att denne har gått upp i vikt? Tror du verkligen inte att denna NÅGON är medveten om sina extra kilon som lagts på- själv? Varför strö salt i sår (om personen nu inte VILLE gå upp i vikt då) Själv har jag lagt på mig alldeles för många kilon sen jag började jobba nätter, och det är jag mycket väl medveten om. Men skulle någon "slänga" det i ansiktet på mig så där, så skulle jag bli ledsen! Jaa, man upphör aldrig att förvånas tydligen....

Något som vi däremot är alldeles för dåliga på här i Sverige- är att berömma varandra! Idag fick i a f min minsta dotter på 11 år få höra av en lärare att hon var en stjärnelev. Sådant värmer OCH får ens självförtroende att växa! Nej, beröm varandra mer och gläd en annan människa med en komplimang! Det kostar inget och gör dig själv till en mer omtyckt människa!

Själv kom jag till jobbet igår med de nya glasögonen, och blev bemött av- tystnad. Det var ju ingen som kunde missa dem direkt ;) Visst, tycker man inte att något är snyggt så ska man inte ljuga. Men själv kände jag mig direkt jätteful :( Men nu har jag jobbat bort det, och nöjer mig med att JAG trivs väldigt bra i de nya glasögonen = huvudsaken :)

Det blev visst en hel uppsats skriven idag, men nu tar jag helg!

P & K och TACK för att just DU tittar in här!



1 kommentar:

Anonym sa...

Läckert skrev ja!

Tycker att din provdocka ser jättefin ut, tycker att du ska låta bli att vara så självkritisk.
;)

Gissa hur kul det är att bo ute i skogen och inte ha tillgång till en telefon?
Får ju kruuuuupp!!!!

Hörs sen!
P&K!