onsdag 26 september 2012

Det var INTE ALLTID bättre förr (om sexualkunskap)



Min 15-åriga dotter har prov snart i sexualkunskap, och med en mamma som gärna pratar/skojar om sex (ja, jag vet- inget ni får ta del av så mycket här, jag lär väl skärpa mig NÅGONSTANS *haha*) Hur som helst så satte dottern mig på prov idag! Jag skulle tydligen visa mina kunskaper angående tjejens/killens könsorgan :O TÄNK om det kunde finnas sådana här upplysningssidor då en annan var ung och inte hade någon att fråga....

T o m en panik-knapp finns visst att klicka på om det skulle komma in någon obehörig i rummet (såsom föräldrar), se nedan... Hon berättade även att de på sidan upplyser ungdomarna hur man tar bort historiken i datorn, d v s så ingen annan kan se vilka sidor man besökt....


Tänk att vi alla (tror jag faktiskt med säkerhet) berörs av detta tabu-belagda ämne (SEX) förr eller senare i livet. Att det ska vara så svårt att prata om något som är så naturligt? Ska inte gå närmare in på DET, men har en 11-åring som fortfarande låtsas att hon inte FÖRSTÅR hur ett barn blir till *fniss*




Nu vill jag tipsa er alla som kanske har ungdomar/barn där ute och som kanske missat denna fantastiska sida! UMO.se (= din ungdomsmottagning på nätet)

Och självklart lär du väl testa dina egna kunskaper i deras test? HÄR kan du testa dig själv på kvinnans kön, och HÄR har du mannens.

Lycka till!


Ps. Jag hade INTE alla rätt i NÅGOT test kan jag avslöja, till min stora besvikelse :O


1 kommentar:

Arja sa...

Halloj!
Kul inlägg, känner igen mig ;o) Påminner mig om när jag förhörde min son.. han tyckte det var gör pinsamt hihi.
Vilken fin blogg du har och prinsess sängen ser ju helt ljuvlig ut med allt lull lull.
Ha d gott kram Arja