söndag 21 juni 2015

Vita små ballerinaskor & våran midsommar


Hej på er!
Hoppas ni alla har haft en skön midsommar med dans runt stången, god mat, bra umgänge och inte alltför mycket i glaset? *blink* Våran har varit lugn och skön. Vi har tillbringat den med familj och vänner (mer om det längre ner)

Först ut tänkte jag visa er små söta ballerinaskor som jag köpte på Island. I den där underbara affären som jag berättade om -som hette XMAS SHOP. Det är alltså egentligen ett julpynt, men jag vill ha dem framme året om.


Lite väl sockersöta och pråliga kanske? Men jag kunde bara inte motstå dem...

Nu lite bilder från helgen som var. Hela tre tårtor gjorde jag. Och de verkade sannerligen uppskattade. Många lovord fick de och många tog om, och det är ju jätteroligt!


På midsommaraftonen var vi hem till Frun och grillade. Sen bastade vi och badade i deras pool. Det var så mysigt och skönt.

Här nedan en liten mobil-selfie jag tog medans Anders stannade för att ta emot ett joursamtal. Vi var då på väg till frun med familj. 


Jag slängde ihop en sista-minuten-krans av en plastgirlang. 


Inte så många bilder togs den dagen, men det ni ser ovan och nedan är ifrån deras underbara lusthus. Det är så himla fint. För att inte tala om hur MYSIGT och MYGGFRITT det är att sitta där inne ett helt gäng (vi var sammanlagt 12 st)


Det var svårt att slita sig från den sköna bastun, så det blev en sen kväll. Jag tror vi var hemma efter 02 först (Anders hade ju dessutom jour, men inga utryckningar behövdes göras -tack och lov)

På midsommardagens em/kväll kom alla våra sex barn (med respektive) Och det blev grillning samt jordgubbstårta även denna dag. Dock började det att regna alldeles innan vi skulle äta, så vi fick skynda oss att slänga upp ett partytält.


Gräsmattan är jättelång nu igen- men det regnar ju hela tiden! Inte lätt att klippa gräset då...

Den äldsta bonussonen -nedan- agerade grillmästare, vilket han gjorde med bravur.


Mina två döttrar nedan...


Och så min fina son...


Min 14-åring var dock väldigt uttråkad emellanåt (då hon inte fick SKYPA med hennes kille). Mina två äldsta barn har varit väldigt lätta att uppfostra. De har varit ovanligt medgörliga, lugna och fogliga...men denna dam är URTYPEN av tonåringar (och det säger väl allt?)


Naturligtvis får även våra fyrbenta smaka. Den svart-vita katten -Milla- är dock väldigt rädd då det kommer "främmande"...då ligger hon och trycker under soffan tills alla har åkt hem.


Bonuspojkarna hade ett par kompisar som dök upp också.


Jag har sagt det många gånger förut: Det är så mysigt att ha alla samlade!


Äldsta bonussonen med sambo bor i Stockholm, så det kan gå ett tag mellan gångerna vi ses -tyvärr.


Vi åt som sagt ute, men då det var dags för tårta så började regnet vräka ner. Så då flyttade vi in.


Efter tårtan spelade några av oss spelet RYKTET GÅR. Jag har skrivit om det förut, och det är ett jätteroligt spel. Alla får ett varsitt ord att "hemligt" rita ner, och så ska näste på tur gissa vad ritningen föreställer..och så går det runt...

Djup koncentration råder nedan.


Jag avstod spelandet denna gång, då det var så mycket disk att ta reda på (vi har ju bara en bänkdiskmaskin)...


Bara icke-alkoholhaltiga-drycker intogs. Skönt! För man KAN ha minst lika trevligt UTAN alkohol!

Mycket tokiga gissningar och teckningar blev det, som resulterade i många glada skratt. Jag är så glad och tacksam över min stora härliga familj!


Vi ses imorgon igen, nu är det dags att sluta ögonen (kl är 01.46)



Kram Linda






2 kommentarer:

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Visst är det mysigt att ha sina barn runt sig och skratta, att bara få umgås det är lycka. Ser ut som det har varit mycket trevligt hos dig och de dina. Kram Susanne

Frida sa...

Vilken snygg vik skärm :) Var har du hittat den? Visst kan man ha trevligt utan alkohol, bra initiativ :)
Tack för hälsningen!
Kram Frida