fredag 6 februari 2015

Matrummet


Hej fredag!
Då var det redan helg igen, jisses vad veckorna går fort, eller hur? Några bilder från matrummet bjuds det på idag...


Och som vanligt är bilderna några dagar gamla. Igår städade jag och tvättade lakanen i det gamla insynsskyddet samt lade på en ren duk...få se hur länge den håller sig ren? Katterna sitter/ligger jämt på bordet, nämligen.


Då min äldsta dotter hade 18-årsfest här hemma var det en av tjejerna som sa att vi hade så många skåp...och så är det ju. Många skåp och för lite plats (enligt mig)...*hihi* 


Saken är den att jag "omöjligt" skulle klara mig utan något skåp också. Antingen fyller det en så bra funktion, eller så älskar jag det för mycket för att skiljas ifrån det.


Och så var det det här med att fota mot fönster, d v s en omöjlighet. I ett annat inlägg ska ni få se hur fönstren ser ut då jag fotat dem med blixt. Drömmen vore ju en ny kamera...men annat prioriteras -nästan alltid- före...vi ska köpa en ny duschkabin nere i tvättstugan, då den vi har verkligen behöver bytas ut, plus att blandaren där har börjat strejka. Ja, det finns alltid hål att stoppa pengarna i känns det som. Sen ska jag inhandla en hel del färg, då sonens rum ÄNTLIGEN ska målas om. Och så ska köksgolvet och hallgolvet också målas på, då det ser bedrövligt ut (i mina ögon)

Nåväl. En sak i taget. Nu är det helg, och vi har lite planer för den. VAD får ni veta EFTERÅT (om det blir av)....


Trevlig helg på er!




Kram Linda




3 kommentarer:

G:a Affären sa...

En tröst för mig att du älskar skåp, och att någon verkar ha fler!
Jag har många prylar också och de liksom försvinner när de placeras in i olika skåp. Så ljust matrum och med fönster åt två håll också.

Önskar dig en fin helg!
Kram /Cia

Sarina sa...

Hi Linda,
You have a great house, with absolutely wonderful decorations.
Have a nice weekend.
Grts,
Sarina

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Så himla fint du har det. Skåp kan man aldrig få för mycket av.
Kram Susanne