tisdag 3 februari 2015

Litet skåp med BL A gamla dockor


Hallå där!
Det blev ett inlägg direkt på det tidigare, så med andra ord får ni ett BONUSINLÄGG idag.

Nu så ska ni få se mitt lilla projekt (ett av dem) Jag har länge velat ha ett litet skåp med bl a gamla leksaker...typ dockor och sådant. Och till slut hittade jag ett skåp gjort av ett gammalt fönster på blocket. DET kunde passa till en början -och tills jag har "utökat min samling" lite.


Jag har ställt in lite olika saker (vita såklart) -som jag gillar.


Ovanpå står en gammal teckning som min 13-åriga dotter gjorde då vi precis hade flyttat hit (på hela familjen), och så två av min älskade farmor KAIJAS egengjorda vykort. Hon är död sen flera år tillbaka, men var en känd konstnär i Finland.


Den "gamla" cindydockan hittade jag billigt på en loppis tidigare. Jag har även en sådan kvar sedan JAG var liten. De är ju inte så där jättegamla än, men blir nog eftertraktade de med -så småningom.


Dockan som ni kan se här ovan -är däremot "gammal som gatan". Den hade mina barns gammelfarmor ALICE då hon var liten (hon lever inte heller längre).....


Skåpet får sitta på ena väggen i vardagsrummet, och mina döttrar tycker dockorna är JÄTTELÄSKIGA *hihi*. Lampkjolen som ni kan se på golvlampan har jag förresten också bytt till mig av FRUN.

Nehepp. Dags att få någonting VETTIGT gjort här hemma!




Kram Linda




Inga kommentarer: