måndag 10 november 2014

Porslinsblomma




Hej bästa ni!

Ytterligare ett mobilinlägg kommer här! Är så trött, så trött... Men snart har jag ensam klarat av ytterligare en helg -med tre nätter- på barnavdelningen (somatiken). Och jag är stolt att jag fixat det. Jag försöker peppa mig själv, så jag ska orka med...vi är ju inte här annars -utan vi måste ha det så här ett tag nu i den sjuksköterskebrist som råder. Och ni kan ju tänka er...ny avdelning, nya arbetskamrater, nytt arbetssätt/tänkande osv...Och nattetid har jag ensamt ansvar över en jourtelefon samt om vi -som denna helg- har någon patient med oss från våran egen avdelning. Låter det rörigt? Det ÄR rörigt! Minst sagt...

Nu väntar i alla fall lite långledigt..men först ska jag gå bredvid EN HEL DAG på jobbet jag sökt. Gud- nu ÄR jag nervös kan jag lova! Håll tummarna stenhårt för mig, snälla ni! 

På bilderna idag ser ni en porslinsblomma som jag fick av min underbara vän S då jag fyllde år...I nästa inlägg ska jag berätta om ett kommande litet projekt.  Och så ska jag försöka fota lite här hemma. 

Men först...iii, så nervös jag är!


Kram Linda




1 kommentar:

Unknown sa...

Ønsker deg lykke til med jobben du har søkt. Håper du får den.
Klem fra Marit