fredag 27 juli 2012

Bebislycka, första jordgubben och Furuvik

 Inne på semesterns femte dag och vi har redan glömt bort tid och rum=skönt! Vi sover länge på morgnarna, badar och njuter för fullt av S O L E N och att slippa behöva känna denna ständiga tidspress! 

Så fick jag härom dagen ett efterlängtat sms...min nära väninna sedan barnsben blev äntligen mamma igen för andra gången. Denna gång till en liten dotter :)
 Tråkigt nog så bor hon numera nere i Göteborg, men vi har regelbunden kontakt i a f tack vare telefonen ;) Hur som helst, så fick jag bråttom ner till köpcentrat för att köpa lite bebiskläder att skicka ner...Extra kul med lite tjejkläder då hon hade en son innan....
 Jag är förmodligen den enda som börjar gråta av att ens T I T T A på bebiskläder :O Så mycket känslor och minnen kommer upp...*pinsamt, men framför allt D R Y G T* Nu låter jag stenålders, men det finns verkligen så mycket fint NU i klädväg som inte fanns då mina barn var små.....
 Idag skördade vi även den första jordgubben i vårat lilla land :) Anders tyckte att det var stor skillnad mot köpejordgubbar, d v s att våra egna var mycket godare (eller så ville han bara att det skulle vara så) :P

Vi var ju till Furuviksparken (djurpark och tivoli i Gävle) också häromdagen, vi hade fullt upp så det blev inte många kort tagna, men bjuder i a f på några...nedan ser ni min minsta tillsammans med Det stora grå huset- Hanna (numera Lavvägen), vi var där tillsammans med hennes familj.....


En som jobbade på parken berättade att det inte hade varit så mycket folk där på hela sommaren som det var just denna heta sommardag....Nedan Hanna och hennes minsta dotter på väg upp i en karusell...


Och här nedan ser ni Anders och i mitten min bonusdotter i en barnkarusell :)


Jag och Hanna utmanade varandra en del i karusellåkandet, och till slut fick jag med henne upp i skeppet- längst bak....vi skrek båda som stuckna grisar och Hannas miner är och var obetalbara ;) Nedan ser ni från vänster min äldsta dotters kompis Miranda, min dotter Emilie, jag, Hanna och så min lilla dotter Ida. Snygga, va? ;)


Vi åkte väldigt många karuseller. Min minsta åkte så många att hon fick ge upp till slut p g a kraftigt illamående och ont i magen....Vi begav oss då till poolerna för att bada, men möttes då av denna syn....


Man ser inte ens poolerna p g a folkmassan, vi hade till slut tur som hittade en plats långt fram men i bassängen var det även där- knökfullt! Men vad gör man inte för barnen? Skönt var det i a f att få svalka av sig lite i hettan i a f så länge man lät bli att tänka på alla barn som kissat i poolen.....

Nästa gång vi ses ska jag visa er en ursöt liten krumelur som har fått flytta hem till oss (inredningsmässigt)



Inga kommentarer: