måndag 18 juli 2011

Tanken som räknas :)

Jag kan väl inte direkt påstå att jag har den mest romantiska man man kan ha, men däremot vill jag lova att han är UNDERBAR på så många andra sätt :)

Igår var vi och storhandlade...Jag frågade honom om han kunde laga maten då vi kom hem (eftersom jag gör det 9½ ggr av 10) -Javisst, inga problem svarade han. Väl hemma så packade vi ur bilens alla 211 mat-kassar (kändes det som) och jag började packa upp maten....Ingen Anders syntes till?

Jag tog hjälp av barnen, och vi började laga tacos...och ingen Anders dök upp? Nu känner jag ju honom ALLTFÖR väl och VET att han ALDRIG har bråttom (till skillnad från mig), och att han ALLTID har en förmåga att bli stående pratandes, pratandes och pratandes med varenda människa som kommer i hans väg. Det blir ju inte direkt bättre då han känner halva sta´n ;)

Visst är det roligt att han är social och pratglad, men att leva med en "sådan" VARJE gång vi ska till en affär el dylikt KAN bli lite påfrestande (speciellt då man som jag-alltid har bråttom) Hur som helst, så förstod jag att han fastnat hos grannen.....

Jag gick inne och retade upp mig, och då han ÄNTLIGEN kom en halvtimme senare så svämmade bägaren över (om vi säger så)...då var maten redan klar och all mat upplockad....Som tur är, så går det fort över då vi tjurar på varandra, så även denna gång (han muttrade även fram en ursäkt)......

Senare på kvällen blev jag angripen av Nordeuropas största godissug, samtidigt som jag blivit slagen i huvudet hårt med en klubba (det kändes så iaf...) Jag frågade Anders lite fint om han inte kunde åka och köpa godis? Vilket han så snällt gjorde....

Väl hemma igen sen, så kommer han fram med en bukett blommor till mig :) -Här får du för att du jobbat på så bra med loppisen, säger han.....

Jag blev naturligtvis jätteglad. Men oss kvinnor emellan-----tror ni verkligen det var DÄRFÖR han köpte blommor? ;) Spelar ingen roll egentligen, men jag skrattar gott inombords då jag tänker på det....

Sen är ju Anders "inte som alla andra". Han klär sig i skrikande färger och gör allt tvärsemot mot vad andra "brukar göra"...Så det var ju såklart inga rosor han kom med, utan DESSA ovan som jag glömt namnet på.....Min gulle, gulle-plutt!

Kan inte låta bli att se framför mig bara vad jag kläcker ur mig en annan gång han irriterar mig....? Kan tänka mig att det blir något i stil med:
-Förresten, tack för tistlarna jag fick sist? :))

Ha, ha hoppas ni fattar IRONIN i det hela, om inte- så är det så....Vi älskar varandra i a f över allt annat, och det är det enda som VERKLIGEN betyder något! :))





1 kommentar:

Flodagatan sa...

Åhh ni är för härliga... Det får mig att tänka lite på Lotta på Bråkmakargatan ;-) För pappan där i filmen skulle bara åka å tanka och han kom ju tillbaka långt senare he he och familjen skulle åka på utflykt - Han sa: Ja du vet ju hur mycket "Anderssons" pratar haha och mamman sa: jaså han med *skratt*
Så är det nog att ha en "social gubbe" som känner halva stan. Min Johan han brukar träffa både den ena och den andra på affären och även när han ska ut i garaget så kan han bara vara "puttsväck" och då hittar jag han ofta hos grannen ha ha..
Ha en bra dag..
Kram