måndag 22 juni 2015

Insekt från Island


Hej svej!
Jag har inte så mycket att visa (jag lider av bloggtorka för tillfället), så ni får stå ut med att jag visar lite smått som jag köpte på Island. Denna gång får ni se detta lilla kryp/insekt, som jag inte har en aning om vad det är?


Jag gav någon krona för den, och jag tyckte den var snygg att ha som prydnad.

Nu har jag två jobbnätter att göra, sen har jag en och en halv veckas semester. Dessutom stänger våran avdelning på helgerna under sommaren, så det känns skönt att slippa jobba helg på ett tag.

Min semester är uppdelad, och bara på ett par-tre veckor då jag tagit semester några helger i våras. Då vi nattarbetare tar ut EN semesterdag, så dras en kvot på 2,14 tyvärr..

Men, men. Jag har ju mina långledigheter. Men de behövs kan jag lova. Just nu kan jag inte ställa om kroppen till dagtid oavsett hur länge jag är hemma. Konstant magkatarr. Konstant trött m m Men jag har kontaktat företagshälsovården, så jag hoppas jag kan få någon form av hjälp -då jag kommer dit- för det här håller inte länge till?

Nåväl. Som sagt- två nätter till och sen åker jag till Norge över helgen. Mitt första besök i Norge, och mitt första besök hos min kära väninna A som redan har bott där i över 20 år. Skandal! Men hon har ju kommit hem hit, så vi har setts ändå...med mig till Norge tar jag en annan kär väninna, väninna M. Så det blir nog bl a många, långa vinkvällar med massa mys och tjejsnack.

Hoppas ni alla får en bra start på veckan!



Kram Linda




Inga kommentarer: