söndag 14 december 2014

Våran lucia


Hej på er!
Klockan är över 04.00 och jag har inte somnat än. Anders ligger dock bredvid och snarkar. Jag tänkte bara bjuda på några bilder från våran luciadag/kväll. Vi var bl a i äventyrsgruvan i Tuna Hästberg för att se min f d kör lussa för oss. Här ovan ser ni Indyana Jones-salen nere i gruvan....


Bilderna från gruvan är inte de bästa p g a mörkret...men här ovan kan ni se att vi är på väg ner i gruvan...392 trappsteg ner för en mycket brant trapp fick vi gå. Och vi var nästan 300 människor i publiken (som då skulle ner)


Och här kan ni se min gamla kör Forssaängkören som jag sjöng i som ung. De har t o m min "gamla" körledare kvar än -Leena Kalliokoski. Henne tog jag också sånglektioner hos en gång i tiden....


Det var verkligen vackert och mycket stämningsfullt!


Det var bara jag och Anders som var ner i gruvan. Vi har varit nere i gruvan en gång tidigare också. Och nackdelen med det hela är den branta trappan upp. Det gäller att verkligen ha god kondition för att lyckas ta sig upp. Vi fick stanna minst ett tiotal gånger för att hämta andan.


Anders ovan.
Men det var verkligen värt pengarna! Vi är så nöjda!

Efter gruvan begav vi oss till några av mina bästa vänner. Här nedan ser ni Patrik och Frun (frun= f d Det Stora Grå Huset).


Och så ett par bilder på bloggerskan själv.


Jag valde att göra bilderna svartvita på oss alla.


Patrik och Heikki nedan.


Och så Heikki och Frun.


Här nedan ser ni från vänster: Patrik, Heikki, Frun och SIS (Patrik och Sis är ett par)


Heikki igen.


Och så min älskade Anders och Heikki.


Frun spexar.


Och så Fruns sambo Rauno nedan, sen Sis och Heikki.


Det var bilder på några av mina allra bästa vänner, det!

Och så kommer några bilder från Fruns hem -där vi var. Hon är verkligen en stor förebild. Bilderna är inte de bästa, det är mycket finare i verkligheten!


Jag saknar hennes bloggande, gör inte ni?


Hon är så himla påhittig!


Jag älskar verkligen hennes (läs deras) hem!


Hon äger så mycket fina saker.....


Jag önskar ni alla kunde se det LIVE istället, för bilderna gör inte hemmet rättvist.


Men jag fotade lite här och där, bara för att ni skulle få ett hum om hur det ser ut.


Julgranskulor på ett kakfat -fint va?


Och så alla minigranar och fina dekorationer.


Trädgårdsbordet inne är ju bara SÅ snyggt!


En hörna i sovrummet nedan....



Mmm, det var lite från våran kväll det. Nu är det bäst jag börjar dra timmerstockar tillsammans med Anders, så jag är utvilad om några timmar. För idag -söndag- ska vi äntligen gå och se HOBBIT del 3 -FEMHÄRASLAGET på bio med 13-åriga dottern.


Ha en skön söndag, ni alla!



Kram Linda





Inga kommentarer: