onsdag 3 december 2014

Stjärnan i trappen


*En stjärna lyser så klart*


Denna stjärna har hängt med i många år, och den kommer jag aldrig göra mig av med. Lyckligtvis så hade även Anders en till likadan då vi träffades, så det finns två stycken. I år fick bara en komma fram, och den fick sin plats här i trappens ena fönster. Det är här katterna signalerar på sin hylla utanför att de vill in. Jag putsar fönstret då och då, men det är lika snabbt lortigt igen efter deras tassar.

Damejeannerna hade jag tänkt fylla med lärkkvistar nu till jul, men det har inte blivit av. Jag vet att det är fridlyst, men jag vet även att om man plockar kvistar från marken så är det OK. Vi har nämligen några riktigt fina lärkträd inte långt ifrån oss.

Mätt i magen på lite risgrynsgröt. Det var gott! Hörrni. Vi ses snart igen.



Kram Linda




Inga kommentarer: