tisdag 2 december 2014

Julfint i vardagsrummet


Hej svejs!
Här kommer några blixtbilder från vardagsrummet. Och vet ni vad jag ÄLSKAR de vita granarna ni kan se ovan? Bästa köpet på länge!!


De gamla vanliga julstjärnorna som jag har haft i många år -passade bättre här inne. Och så har jag satt upp spetsgardiner trots att jag har fönsterluckorna...det blev så tomt utan, och jag tyckte det blev helt OK med både gardiner och fönsterluckor.


Den gamla kyrkan gjorde sig så fint i fönstret. Och om jag får säga det själv, så ser allt bättre ut i verkligheten. Amaryllisen -som är på väg upp- fick jag tidigare av mamma, och tyvärr är den röd...
Och nu då jag kommer ihåg det! Två av mina orchideér har hastigt dött efter att mina hyacinter har slagit ut. Så nu måste jag komma ihåg tills nästa år att de två INTE är en bra kombination!


På bilderna är det även rent i sofforna, och det är så skönt! Sorgligt nog varar det inte så länge.


Det blev en skymt här ovan av skuggan från spetsgardinen som sitter mellan vardagsrummet och matrummet. Men jag fick lov att stå så mycket åt sidan jag kunde för att undvika att blixten från kameran skulle spegla sig så mycket i fönstret. Ibland är det inte så lätt att få till foton som man blir nöjd med. Speciellt inte då det är så mörkt ute, och man måste använda blixt. Och för att kunna fota bra mot fönstret så behöver jag blixt -eller en ny S V I N D Y R systemkamera. Vilken dröm DET vore! Kära tomten...*blink, blink*

Slutsvamlat för idag. 
Igår (läs måndag) köpte vi årets gran. Så på torsdag hoppas jag att vi kan klä den. Och onsdag har jag planerat lussebullsbak. Och till helgen blir det till att baka pepparkakor. Min 13-åring har fått i sig -samt behålla- hela tre nuggets (!) dagen som var...så det går framåt -sakta men säkert!


Kram Linda




Inga kommentarer: