måndag 29 december 2014

Uppe på pianot och en vintrig, kall promenad


Hallå där!
Hoppas ni har det bra -såhär i mellandagarna? Dagen har -för min del- hittills bestått av att leta och leta efter mitt vaccinationskort. Jag har vanligtvis koll på var jag har mina saker, men detta kort kunde finnas på alltför många KRÅNGLIGA ställen...jag har två brudkistor LÅNGT in i två kattvindar..under massa kartonger exempelvis....och efter ett par timmars ENVIST letande (liggandes uppe på kartonger) -så hittade jag det till sist! Jag hade visserligen aldrig gett mig innan i alla fall....*s*


För enligt min vårdcentral behöver jag inte ta någon ny stelkrampsspruta om jag har ett fullgott grundskydd (bestående av tre sprutor) -och det ser det tack och lov ut som att jag har! För er som inte hänger med, så blev jag ormbiten innan jul, och hade ev behov av en ny stelkrampsspruta, men nu ser det alltså ut som att jag klarar mig ändå? 

Nu är jag på väg ut med mina döttrar samt bonusdotter -i lite ärenden. Yngsta dottern vill ta två till hål i vardera öra (för julklappspengar), och så har hon till slut lyckats tjata på sig ett bankkort. För "alla andra kompisar" har ju såklart ett (enligt henne) Ja, men hon är ju faktiskt 13 år, och idag har man ju sällan kontanter, så....

Avslutar detta svamliga inlägg med ett bildcollage från en härligt vintrig promenad igår. Det blir även en senare idag, men idag lyser solen med sin frånvaro tyvärr.


Vårat hus ovan.

Hörrni, vi ses imorgon igen. Och då bjuder jag er på min nyårskrönika!



Kram Linda




Inga kommentarer: