torsdag 9 februari 2012

En solig vinterdag.....

Solen skiner så fint och underbart att jag var tvungen att fotografera lite....samma vinklar och vrår, inget nytt...allt är sig likt....Jag trivs med det som det är faktiskt......

Jag ser nu att jag kanske borde ha dammsugit och dammat lite innan jag fotade *haha*

Till höger (nedan) vill Anders sätta in en kamin, det pratar han mycket om....vi har nämligen murstocken där....

Det börjar bli dags att byta ut de nedsuttna sofforna, som har hängt med alldeles för många år nu....

Vi är ena riktiga soffliggare, så varma sköna filtar finns det gott om här hemma- det är ett MÅSTE!

Litet, trångt och övermöblerat- men inte så länge till ;)

Fortfarande kan jag sitta i soffan LÄNGE och bara njuta av åsynen av detta magnifika skåp/hylla.....

Äldsta dottern har svarvat en sådan fin skål i trä på slöjden i skolan...och jag tyckte den passade ypperligt här på bordet ;) Ljus tänder vi så gott som varje kväll här hemma :)

Jag ångrar inte en sekund att jag målade madonnan vit.....

Och det ena olivträdet verkar ha klarat av min brutalitet (då jag delade ett träd till två) *peppar, peppar* Det andra dog.....

Tänk vad lite sol kan jag göra underverk för humöret! Förkylningen är mycket bättre och nu stundar en hel helg lediga utan barn- bara jag och Anders :)

Därför passar jag på att önska er en riktigt trevlig helg!

Ps. För er som undrar varför man inte kan kommentera längre...läs inlägget nedan....


Inga kommentarer: