lördag 3 oktober 2015

Sovrummet






Hej!
Några blixtbilder ifrån vårat sovrum nere i "bunkern", d v s källaren (ett f d pannrum). Vi har ännu inte slagit på värmen här hemma, men det börjar nog snart bli dags? Fläkten i sovrummet har vi nyss slagit av, och nu är det riktigt skönt att ligga under det stora, fluffiga duntäcket -en stund. Det är så stort och fluffigt att inte ens kuddarna syns...men så vill både jag och Anders ha platta kuddar då.

Då jag träffade Anders så introducerade han dubbeltäcket för mig, d v s ett täcke som är lika stort som två vanliga (ca 200x220 cm). Jag har aldrig riktigt gillat det. Vi börjar alltid med att ligga tätt tillsammans under det, men sen då Anders har somnat så får han njuta av det själv. Då blir det för varmt, så då virar jag in mig i ett eget enkeltäcke, samtidigt som jag ska försöka stå ut med hans snarkande. Jag snarkar själv ganska duktigt, men eftersom Anders till 99,9 % somnar först så slipper han lyssna på mig. Jag vet att detta är ett vanligt "problem", och att många då väljer att ha skilda sovrum...men nej, nej. Kommer aldrig att komma på fråga här. Närheten till varandra och behovet av att sova tätt tillsammans är för stort. Det finns öronproppar, och sen tror jag att om man är tillräckligt trött så somnar man till slut ändå...

En riktigt fin helg önskar jag er!



Kram Linda





Inga kommentarer: