torsdag 5 april 2012

Nöden har ingen lag :P

Anders har sovit borta med jobbet hela 3 (!) nätter, så idag då han äntligen kom hem så hade vi ju då längtat ganska så jättemycket efter varandra ;) Och då man har barn hemma och suget faller på, så kan man ju alltid ta en promenad i skogen *ähum* ;) Så fick det bli nu på kvällskvisten :P JAG BJUDER ER PÅ DEN=THAT´S ME! Då vi kom tillbaka från vårat "bus" så upptäckte vi att det prasslade i busken på gården, och vi hittade denna lilla bedårande varelse! På bilden ovan är det Anders dotter, d v s min bonusdotter :)

Och som ni kanske vet så älskar ju jag då att fotografera och få klämma lite på vilda djur :) Så jag blev ju alldeles till mig! Vi tror att detta var en liten bebis-igelkott....

Vi försökte få en bild på den tillsammans med katterna, Anders samt hans dotter...men katterna var inte så sugna på att bli fotograferade. Och inte brydde de sig i igelkotten heller....Och de är förresten fortfarande livrädda för att gå längre ut utomhus än som max nedanför trappan till entrén....

Efter att även JAG (bilden ovan) hade fått klämma lite på sötnosen så släppte vi ner den i busken igen tillsammans med ett stort fat fullt med kattmat! Vi verkar ha en hel del igelkottar här i vårat område- me like!

Nu ska jag återgå till vårat TV-mys här i soffan :)


Inga kommentarer: