torsdag 9 februari 2012

Erkännande

Häromnatten hade jag svårt att sova, så jag låg och funderade över bloggens vara eller inte vara (igen)....

Ni vet att jag har nämnt att jag funderar på att sluta blogga? Det var V Ä L D I G T nära DÅ (den natten) att jag bara loggade in och stängde ner bloggen helt för "allmänheten". Sen tänkte jag mig för både en och två och tre gånger. Jag vill inte göra något alltför förhastat....Men däremot kommer jag att ta bort kommentarsfältet helt (om inte det redan har skett). Då slipper jag DEN pressen på mig, att jag ska hinna med att kommentera tillbaka till er som är så goa och lämnar fina kommentarer här på min sida. Numera är det ju inte så många som kommenterar här längre (vilket jag tycker är skönt på ett sätt) Jag är ju själv urusel på att kommentera hos andra, men det betyder ju inte att jag gillar dem/er mindre för det! Jag tycker det är så skönt att kika runt inne hos "mina bloggar jag brukar besöka", utan att behöva känna att jag MÅSTE kommentera....Självklart kommenterar jag ändå då jag får lust! :)

Naturligtvis blir jag VÄLDIGT glad över era kommentarer, MEN samtidigt hänger det dåliga samvetet över mig att jag måste svara...

Blogga ska vara roligt och inte prestationskrävande! Min mail finns fortfarande att tillgå i högra sidospalten för den som absolut vill skriva till mig/nå mig. Annars försvinner möjligheten för ALLA att kommentera, tyvärr.....

Tusen tack för alla fina ord ni har lämnat efter er, de förvarar jag ömt inne i hjärtat! Jag fortsätter blogga- åtminstone ett tag till! :)


Inga kommentarer: