onsdag 4 maj 2011

Män- kontra- kvinnor

Häromdagen kom sambon hem efter jobbet med en lånad lastbil då vi hade bestämt att vi skulle slänga skräp...eftersom jag var mitt uppe i ett "plocka-undan-stim", så frågade jag om inte han kunde plocka ur och i tvättmaskinen medans han väntade (för sådant ser han tydligen inte själv att det bör göras ;)....)

Nu sa jag ju då tvättmaskin, men MENADE ju diskmaskin (vilket han naturligtvis borde ha förstått ;)....)

Helt plötsligt var han försvunnen...Jag ropade och frågade om han var på toa? Inget svar...Så jag låste ytterdörren och gick ut för att börja fylla lastbilen med skräp (då jag trodde han var ute) Liite irriterad blev jag allt då jag inte såg honom någonstans, men började röja envist på egen hand.....

Efter en låång stund (då jag flera ggr funderat på att ringa hans mobil) låste han upp ytterdörren och kom ut INIFRÅN?
-Var har du varit då, frågade jag irriterat?
-Ja men du sa ju åt mig att plocka ur tvättmaskinen (som står i källaren i tvättstugan), den var inte klar så jag började sortera tvätt istället.....?

Nu var grejen då den: Att för det första så visst- jag SA tvättmaskin, men MENADE diskmaskin. Och det borde han väl förstått då han kommer ner i källaren och ser att tvättmaskinen tvättar & går för fullt? I a f tycker JAG som kvinna det ;)

Och för det andra så kan jag ju inte klaga på honom då han sorterat ALL tvätt i stooora högar...ÄVEN om det innebar att han rotat upp alla fyra tvättkorgar med ALL tvätt i. Jag vet inte hur NI gör, men JAG sparar sådan tvätt längst ner i korgarna som det inte är så bråttom med (typ vinterjackor etc)

Jaa, vad säger man? Kan man säga annat än att vi kvinnor är komplicerade som säger en sak men menar en annan och tar förgivet att mannen ska kunna läsa ens tankar? Det kan inte vara lätt att vara man i ett förhållande alla gånger...... och ändå så klarar de sig inte utan oss ;)




2 kommentarer:

Livingroom sa...

*stort skratt*... Jodu , såna är de där männen. Men du ... ha ville ju vara sin älskade till lags... ;) hahaha.
For män tänker ju inte längre än näsan är lång. Skönt att höra att ens egen man inte är den enda i världen som tänker på detta sätt..

Ewa sa...

Kan inte säga annat än att det är en "lite gullig historia" som säkert känns igen hos fler än mej....Hihihi!
Värre är de karlar(?) som frostar av frysen( o sitter o kollar när isen smälter....!!!)

Kramar från
Ewa