onsdag 25 maj 2011

EFTER

TÄNK vad lite mat i magen kan göra susen ;) Tror allt jag hade överskottsenergi ikväll? Jag visar er en liten slarvig bild (med blixt) på hur det nu ser ut i halva vardagsrummet...och ni kan även se att de rosa hiss-gardinerna åkte ner ( i högra hörnet)

Jag är ju då som bekant PANIK-LINDA...Här ska det gå FORT...utan planering eller speciella förhands-arbeten...så här bjuder jag nedan på en bild hur det kan se ut då jag målar....

Jag skjuter möblerna åt sidan och tar bit för bit....Det stora tunga skåpet som ni kan se i högra hörnet på översta bilden fick ju lov att flyttas...så då började jag riva lite matta på en gång (och målade just i hörnet under skåpet)....så inte skåpet behöver flyttas igen, då det väger BLY....

Först blev jag lite skraj då jag såg hur trä-golvet såg ut UNDER...men då jag skrapade lite på det, så var det bara ytligt (tack och lov) Blev ju rädd att det skulle vara fukt-skadat....

För er som undrar, så är Anders borta med jobbet denna vecka...så ja, jag gör allt SJÄLV--PUST ;) Och vi har bestämt (jag och Anders) att vi målar på trä-golvet EN gång så det får lite skydd...sen kommer vi längre fram ev att slipa det och ta fram trä-färgen igen? Men än så länge duger det så här ;)

En närbild på tapeten som är såå fin....med sina strukturer.....På bilden har inte färgen torkat än....

Det var DAGENS arbete...kan berätta att jag kom av mig rejält då jag skulle sätta fart här på dagen...Jag skulle plocka ner hiss-gardinerna i köket och stod på en stol...och då jag backade ner från stolen, så visade det sig att jag hade en annan stol rakt bakom...och hörnet på dess ryggstöd åkte med STOR kraft in i min svanskota!!

Jag trodde ärligt talat att jag skulle dö....vred mig av smärtor, det svartnade för ögonen och jag var ytterst nära att svimma. Jag lade mig ner i soffan (då jag inte kunde göra så mycket mer), ringde sjukvårdsupplysningen och fick rådet att ta en ipren och avvakta. Dock skulle jag vara mycket uppmärksam på att jag hela tiden hade känsel i benen och armarna.....

Men hör och häpna..efter några timmars vilande i soffan, så började jag försiktigt röra på mig och nu ömmar det mest bara lite :)) Otroligt.....

Och som om inte det vore nog, så under målningen skulle jag hämta verktyg i skrubben....tydligen råkade jag utan att se det dra i sladden till strykjärnet som hängde ner...då strykjärnet stod HÖGT upp på en hylla...Naturligtvis fick jag det rakt ner i huvudet! Så nu har jag värsta bulan där också...

Hoppas det bara inte blir någon "tredje gången gillt", för nu börjar det kännas som att någon där uppe vill bli av med mig? :/

Nu ska jag ta ett välbehövligt BAD och lite kvällsmat ;) Sen är det nog läge att krypa till kojs- imorgon är det nya tag som gäller :)



1 kommentar:

Flodagatan sa...

Ta det lugnt i badet säger jag bara <3 och Natti Natti på dig och hoppas dagen imorgon blir lugnare..