torsdag 26 december 2013

Våran jul med min fantastiska familj

 
Heej på er alla, och god fortsättning! I detta inlägg blir det allt annat än "fina" inredningsbilder -för denna gång bjuder jag bara på bilder från våran härliga jul! Jag börjar med att visa er vad jag -bland annat- gav mina barn i julklapp.

 
Jag gjorde egna tavlor med positiva adjektiv på, som beskrev dem som personer. Mycket var lika på alla tre, men mycket var även unikt för varje barn. Sen köpte jag billiga ramar på IKEA, och satte in dem. Själv ÄLSKAR jag ju personliga presenter, sådant är uppskattat!

 
Annars har vi haft en jättemysig jul. Lugn och skön. Dock trodde jag vi skulle bli sängliggandes då jag för en vecka sedan vaknade på natten och frossade med feber och häftiga kräkningar. Men ingen annan fick smittan, så förmodligen blev jag matförgiftad (då jag var den ende som ett par timmar tidigare hade ätit en hamburgare på ett uteställe) Men efter ett par dagar var jag på benen igen och julen kunde göra entré!
 
Jag jobbade ju natt natten till julafton samt själva julafton, så trött var jag -men som tur var fick vi bara åka runt och njuta av mat och sällskap i dagarna tre, så det var inga problem.


Här ovan ser ni två av mina bonusbarn, och så Anders. Vi är hemma hos min mamma och pappa och firar jul.


Kusinmys i soffan!

 
Här ovan ser ni mitt tredje bonusbarn, tillsammans med hans kärlek.

 
Och så mina tre barn -ovan- samt min brors äldsta dotter längst till höger. Vi lekte julklappsleken där alla får bidra med en varsin julklapp på 50:-, och så slår vi tärning och byter sinsemellan...mycket uppskattat och kul!
 
Idag har vi tillbringat dagen hemma hos Anders ena bror med familj. Nedan ser ni min fina svägerska, samt Anders minsta bror.

 
Vi hade så mysigt tillsammans! Vi lekte lekar och åt gott! Bl a lekte vi en lek som gick ut på att två stycken i gruppen skulle lösa en "mordgåta".


Jag är SÅ tacksam över min stora och fina familj, som skänker mig så mycket kärlek och glädje!

 
Här ovan har ni mina bonuspojkars fina flickvänner, de var dem som hade till uppgift att försöka lösa mordgåtan....


Här ovan ser ni dem tillsammans med min svärfar (som nu är på benen igen -tack och lov- efter ett otäckt fall på isen, som resulterade i en liten blödning i hjärnan samt några stygn i huvudet.....)


Här ovan ser ni Anders samt min bonusdotter och min egna äldsta dotter. Här skulle vi gissa på vem som var "knäppast", och med det visade det sig sen vara en tävling i vem som kunde knäppa med fingrarna flest gånger under en minut.....

 
Och här ovan ser ni ju själva vad leken gick ut på....
 
Summa summarum, så har vi haft en riktigt bra jul! Fina julklappar har vi också fått. Jag fick bl a fina underkläder av Anders, och till honom (läs oss) gav jag biljetter till konserten med Avicii i Stockholm, nu i februari.
 
Av svärföräldrarna fick vi bl a biljetter till att gå och se Borlängerevyn nu om ett par veckor, tillsammans med Anders bror och sambo. En mycket uppskattad present!
 
Men nu är julen över för denna gång, och jag hoppas att även NI alla har haft en fin jul! Nu får vi fortsätta njuta tillsammans här hemma, då Anders har semester ända fram tills 7 januari. Men vi ses snart igen -då med lite inredning!
 
 
Kram Linda
 
 

Ps. Jag har även påbörjat en årskrönika här på bloggen -kommer inom kort!

Inga kommentarer: