onsdag 11 december 2013

Pepparkakshus


Idag har jag och min 12-åring dekorerat lite pepparkakshus! Som ni kan se på den översta bilden har jag lagt en ljusslinga inuti, och täckt fönstren med bakplåtspapper....


Eftersom det blir mörkt så fort, så använder jag blixt då jag fotar (förutom översta bilden), så ni får stå ut med att fotona ser lite "kalla och hårda" ut.


Mitt hus hamnade uppe på kökshyllan, långt ifrån klåfingriga katter *blink*


Jag köpte färdiga delar till pepparkakshusen på det stora varuhuset för 19:-/förpackning, och så färdig kristyr. Enkelt, billigt och behändigt. Dock slapp jag inte undan den årliga brännblåsan, då jag smälte sockret....*AJ*


Min 12-åriga dotter Idas pepparkakshus ser ut så här. Och för er som inte kan avläsa det, så står det YOHIO på....

Sen var vi nu ikväll på premiären av Hobbit del 2 på bio.


Här ser ni min 12-åring tillsammans med några som klätt ut sig till några av karaktärerna i filmen (mobilbild). Filmen var bra -som förväntat. Och nu har vi redan börjat längta tills nästa jul då nästa del kommer. För såklart slutade det OERHÖRT spännande.

Vi fick brorsan med oss också på bio, vilket var extra roligt! Imorgon ska det bakas matbröd i mitt barndomshem, jag ska försöka fota lite då.


Kram Linda



Inga kommentarer: